První pedagogická praxe je zaměřena především na náslechy u zkušeného fakultního učitele a seznámení se s
chodem školy z pozice učitele.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (25.01.2018)
The first pedagogical practice is primarily focused on listening to an
experienced faculty teacher and getting to know the school from the
position of a teacher.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)
Podmínky zakončení předmětu -
Podmínky pro získání zápočtu:
1. Hospitovat alespoň ve 10 výukových hodinách matematiky (zejména u fakultního učitele, dále u kolegů a dalších učitelů na dané škole).
2. Vykonat 2 samostatné výstupy (odučit 2 vyučovací hodiny matematiky).
3. Pomáhat při dalších aktivitách dle pokynů fakultního učitele (např. oprava písemných prací, asistence při výuce v počítačové učebně, dozor, konzultace, příprava pomůcek apod.).
4. Zúčastnit se reflexe k první pedagogické praxi; reflexe je realizována v rámci předmětu Pedagogická propedeutika.
V odůvodněných případech, kdy student učí na částečný či plný úvazek na příslušném typu školy, lze požádat o uznání pedagogické praxe.
Povaha předmětu neumožňuje opravný termín zápočtu v daném semestru.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (29.10.2019)
Conditions for obtaining credit:
1. Observe at least 10 lessons of mathematics (especially at the faculty teacher, then at colleagues and other teachers at the school).
2. Teach at least 2 math lessons.
3. Assist in other activities according to the instructions of the faculty teacher (e.g. correction of written works, assistance in teaching in the computer room, supervision, consultation, preparation of aids, etc.).
4. Participate in reflection on the first pedagogical practice; reflection is realized within the subject Pedagogical propedeutics.
In justified cases where a student is teaching part-time or full-time at the relevant type of school, recognition of this subject can be requested.
Attempt to receive the credit from exercise class cannot be repeated.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (29.10.2019)
Literatura -
Současné kurikulární dokumenty a školská legislativa.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (25.01.2018)
Contemporary curriculum documents and education legislation.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)
Sylabus -
Náslechy v hodinách fakultního učitele a u kolegů, kteří souběžně konají praxi na téže škole; seznámení se s chodem školy a s tím souvisejícími dokumenty, seznámení se s pracovní náplní učitele (přípravy hodin, opravy písemných prací, dozory apod.). Součástí praxe jsou nejméně dva samostatné výstupy před třídou. Analýza praxe, rozbor hodnocení studentů, vyhodnocení přínosu praxe a sebereflexe prvního pedagogického působení studentů je prováděna v rámci předmětu Pedagogická propedeutika.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (26.05.2022)
The student attends the teaching of the faculty teacher as well as in the teaching of their colleagues who are simultaneously practicing at the same school; getting to know the educational documents and the work of the teacher (preparation of lessons, corrections of written tests, etc.). During practice, he teaches at least two hours in a classroom. Analysis of practice, analysis of students' evaluation, evaluation of the contribution of practice and self-reflection of the first pedagogical activity of students is carried out within the subject Pedagogic-Didactic Propedeutics of Mathematics.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)