Obtížnější úlohy středoškolské matematiky řešené různými, i netradičními metodami. Hodnocení jednotlivých
metod z hlediska obtížnosti a vhodnosti zařazení do školské matematiky s ohledem na znalosti a schopnosti žáků
jednotlivých ročníků střední školy.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (25.01.2018)
Difficult tasks of high school mathematics solved by various and
non-traditional methods. Evaluation of individual methods from the view of
difficulty and appropriateness of enrollment in teaching mathematics with
respect to the knowledge and abilities of pupils of each year of upper
secondary school.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)
Podmínky zakončení předmětu -
Prezenční výuka:
1. Aktivní účast na semináři, absence nepřesáhne 3 semináře. V odůvodněných případech lze nahradit vyšší počet absencí vypracováním seminárních úkolů.
2. Odevzdání kultivované písemné podoby různých metod řešení zadané úlohy a prezentace této úlohy.
3. V případě nesplnění podmínek 1. nebo 2. absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny).
Charakter zápočtu neumožňuje jeho opakování.
Distanční výuka
1. Odevzdání kultivované písemné podoby různých metod řešení zadané úlohy a prezentace této úlohy.
2. V případě neúspěšné prezentace absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny).
Charakter zápočtu neumožňuje jeho opakování.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (18.09.2021)
Onsite teaching:
1. Active participation in the seminar, absence will not exceed 3 seminars. In justified cases, a higher number of absences can be replaced by the elaboration of seminar assignments.
2. Submission of a cultivated written form of various methods of solving a given task and presentation of this task.
3. In case of non-fulfillment of the 1st or 2nd condition, passing of the credit test (one regular term and two resits).
The nature of the credit does not allow its repetition.
Online teaching:
1. Submission of a cultivated written form of various methods of solving a given task and presentation of this task.
2. In case of unsuccessful presentation, passing the credit test (one regular term and two resits).
The nature of the credit does not allow its repetition.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (18.09.2021)
Literatura -
Odvárko a kol., Metody řešení matematických úloh, SPN, Praha 1990
Robová a kol., Sbírka aplikačních úloh ze středoškolské matematiky, Prometheus, Praha 2014
Polya, Jak to řešit?, MatfyzPress, Praha, 2016
Larson, Metódy riešenia matematických problémov, Alfa, Bratislava 1990
Sborníky matematických olympiád
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (24.05.2022)
Odvárko a kol., Metody řešení matematických úloh, SPN, Praha 1990
Robová a kol., Sbírka aplikačních úloh ze středoškolské matematiky, Prometheus, Praha 2014
Polya, Jak to řešit?, MatfyzPress, Praha, 2016
Larson, Metódy riešenia matematických problémov, Alfa, Bratislava 1990
Sborníky matematických olympiád
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (18.09.2021)
Sylabus -
Užití různých metod řešení úloh z oblastí logika, rovnice a nerovnice, funkce, geometrie aj.
Propojení syntetické a analytické metody řešení geometrických úloh.
Důkazové metody.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (26.05.2022)
The use of various methods of solving problems in the areas of logic, (in)equations, functions, geometry, etc. Interconnection of synthetic and analytical methods of solving geometric problems. Methods of proofs.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)