PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z herního vývoje s řízeným kódem - NCGD008
Anglický název: Practical Course on Managed Game Development
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Garant: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Vojtěch Černý
RNDr. Tomáš Holan, Ph.D.
Bc. Jiří Pelc
Je neslučitelnost pro: NUIN018
Anotace -
Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. V rámci předmětu bude představen vybraný software pro podporu vývoje počítačových her v řízeném kódu, na kterém bude demonstrována podpora implementace: herních mechanik, herního uživatelského rozhraní, level designu, umělé inteligence, animací, hudby a zvuků včetně tvorby vlastních nástroju pro usnadnění těchto implementací.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
Cíl předmětu -

Získání základních praktických dovedností s tvorbou počítačových her pro řízený kód skrz implementaci různých herních mechanik.

Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

Předmět je zakončen zápočtem. K získání zápočtu se požaduje vytvoření herního prototypu ve vybraném software podporující vývoj počítačových her v řízeném kódu. Tyto počítačové hry je možné odevzdávat opakovaně, dokud nesplní požadavky cvičícího.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Literatura -

Knihy:

Palacios, J. (2018). Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd.

Hocking, J. (2017). Unity in Action: Multiplatform game development in C#. Manning.

Internetové zdroje:

Unity3D, https://unity3d.com/

Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
Metody výuky -

Cvičení zaměřená na jednotlivé oblasti práce s Unity 3D dle sylabu.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Požadavky ke zkoušce -

Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Sylabus -

Unity3D

Přehled jednotlivých částí engine: architektura herního kódu (C#), strom scény, komponentový model herních objektů, osvětlení scény, materiály (různé renderovací jednotky), graf visuálních efektů, skriptování pomocí C#, fyzika, animace, pluginy, job systém, entity-component systém, profilování hry.

Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK