PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Vývoj počítačových her - pro učitele - NUIN018
Anglický název: Computer Games Development - for Teachers
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, KZ [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět má cyklickou výuku
Garant: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D.
Neslučitelnost : NCGD008, NSWI160
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Základní principy počítačových her. Práce s editorem Unity, tvorba jednoduchých her. Vlastní práce i příprava a realizace výuky.
Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (06.05.2021)
Podmínky zakončení předmětu -

Předmět je zakončen klasifikovaný zápočtem. K získání zápočtu se požaduje:

  • aktivní účast na cvičení spočívající jak ve studiu, tak i ve vlastních vystoupeních

  • vypracování zápočtového programu a jeho odevzdání do stanoveného termínu

Povaha prvních dvou požadavků neumožňuje vypsat opravné termíny.

Vyučující může stanovit podmínky, za nichž student může opakovaně odevzdat zápočtový program po odstranění nalezených závad.

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (06.05.2021)
Literatura
  • Tomáš Holan: Unity 3D: Šestidenní kurz, MatfyzPress, Praha 2024
  • Unity Manual (https://docs.unity3d.com/Manual)

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (06.12.2024)
Sylabus -
  • herní engine, herní smyčka, Unity engine

  • prostředí Unity, projekt, okno Hierarchie, okno Inspektor, okno Editoru scény, okno Assets, spuštění hry

  • sestavení projektu

  • tvorba a editace scény, herní objekty, komonenty, komponenta transform, komponenta RigidBody

  • skripty, komponenta skript, metody Start(), Update(), FixedUpdate(), parametry skriptu, vyhledání herního objektu

  • pohyb herního objektu, ovládání - klávesnice, myš

  • kamera a její pohyb, pohled první osoby, pohled(y) třetí osoby

  • detekce kolizí - kolider, trigger

  • Assets

  • prefab

  • ray-casting

  • přehrávání zvuku

  • práce s resources, přidání, přístup ze skriptu

  • přenos Assets mezi projekty

  • uživatelské rozhraní, Canvas, komponenty pro ovládání

  • scény - přechod na jinou scénu, persistentní data

  • spoje (joint)

  • částicové systémy

Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (25.05.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK