PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z vývoje počítačových her v limitovaném čase - NCGD006
Anglický název: Practical Course on Rapid Game Development
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://discord.gg/wAVGgk2Trp
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. David Šosvald
Vyučující: Bc. Eliška Suchardová
Mgr. David Šosvald
Záměnnost : NSWI159
Je záměnnost pro: NSWI159
Anotace -
Vývoj malé počítačové hry v praxi. Student se zúčastní jednoho z tzv. herních jamu, v rámci kterého vytvoří malou počítačovou hru v omezeném čase (minimálně 48 hodin) a to buď samostatně nebo v týmu. Některých herních jamů je možné se zúčastnit v rámci akcí konaných na MFF UK.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
Cíl předmětu -

Získat zkušenosti s vývojovým cyklem počítačových her v rámci extrémního vývoje malé počítačové hry.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Podmínky zakončení předmětu -

Podmínkou splnění je účast na jednom herním jamu. Gamedev na MFF UK organizuje každý semestr svůk game jam za přítomnosti lektorů.

Možná je také participace na jednom z následujících herních jamů: Ludum Dare (http://ldjam.com/), Global Game Jam (https://globalgamejam.org/).

Jamu je možné se zúčastnit jako jednotlivec, ale také jako v rámci týmu.

Podmínkou získáni zápočtu jsou:

1. Vytvoření hry a její odevzdání v rámci pravidel daného jamu.

2. Pokud se účastníte Ludum Dare, pak navíc musíte získat minimálně 20 externích hodnoceních vytvořené hry.

Po domluvě je možné zápočet získat i za účast na jiném z jamů, viz http://www.indiegamejams.com/, ale tato výjimka musí být schválena garantem předmětu; o tuto výjimku není možné žádat zpětně.

Poslední úprava: Černý Vojtěch, Mgr. (11.05.2023)
Literatura -

Herní jamy:

Indie Game Jams, http://www.indiegamejams.com/

Itch.io jams, https://itch.io/jams

Game Jolt jams, http://jams.gamejolt.com/browse/active

Ludum Dare, http://ldjam.com/

Global Game Jam, http://globalgamejam.org/

Herní engine a frameworky:

Unity3D, https://unity3d.com/

Unreal Engine 4, https://www.unrealengine.com/

GameMaker Studio, https://www.yoyogames.com/gamemaker

Construct 3, https://www.construct.net/

libGDX, http://libgdx.badlogicgames.com/

MonoGame, http://www.monogame.net/

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Metody výuky -

Intenzivní vývoj malé hry na předem stanovené téma v rámci 48 nebo 72 hodin. Vývoj může probíhat buď doma, anebo v rámci poslucháren speciálně k tomu vyhrazených v rámci zvolených herních jamů; přístup k učebnám bude zabezpečen pro prvních 48 hodin vývoje.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Požadavky ke zkoušce -

Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Sylabus -

Vývoj malé počítačové hry pro libovolnou herní platformu (nebo platformy) v omezeném čase. Student si v krátkém čase vyzkouší všechny fáze herního vývoje: design, implementaci, testování a vydání hry. Je možné hru vytvořit buď samostatně nebo v týmu.

Součástí předmětu je krátký (3h), ale intenzivní úvod do vývoje her pomocí herního engine Unity3D.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK