Kurz se zabývá fázemi herního vývoje po úspěšném vytvoření herního alfa prototypu až po uvedení hry na trh.
Formou přednášek a konzultací s herními profesionály seznamuje studenty s možnostmi finalizace vlastní hry,
přípravou materiálů pro její prezentaci, s možnostmi jejího financování a hledáním vydavatelů.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)
The course deals with phases of game development after the creation of the prototype alpha until the release of
the game on the market. The course introduces to students the possible ways how to finalise their game. In the
form of lectures and seminars with business professionals, it assists them in preparation of materials for its
presentation, finalisation of their game, funding options and search for publishers.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)
Cíl předmětu -
Kurz navazuje na Vývoj počítačových her I. Cílem je vzniklý herní prototyp dotvořit a vyladit, vytvořit materiály pro jeho prezentaci případným investorům nebo vydavaletům, úzce spolupracovat s odborníky z praxe a získat znalosti o stavu herního trhu a možných způsobech vydání vlastní hry.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)
The course builds on the Computer Games Development I. The aim is to finalise and polish a game prototype, to create materials for its presentation to potential investors or publishers, work closely with business professionals and gain knowledge about the state of game industry and ways how to release own game.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)
Literatura -
Dunlop, R. (2014) Production Pipeline Fundamentals for Film and Games. Taylor & Francis
Chandler, M. H. (2013) The Game Production Handbook. Jones & Bartlett Publ: 3rd
Dreskin, J. (2016) A practical Guide to Indie Game Marketing. Taylor & Francis
Schreier, J. (2017) Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made. Harper
Ruggil, J., McAllister, K., Nichols, R., Kaufman, R. (2016) Inside the Video Game Industry. Routledge,
Internetové články z odborných periodik:
http://www.gamasutra.com/
http://www.gamedev.net/
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)
Dunlop, R. (2014) Production Pipeline Fundamentals for Film and Games. Taylor & Francis
Chandler, M. H. (2013) The Game Production Handbook. Jones & Bartlett Publ: 3rd
Dreskin, J. (2016) A practical Guide to Indie Game Marketing. Taylor & Francis
Schreier, J. (2017) Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made. Harper
Ruggil, J., McAllister, K., Nichols, R., Kaufman, R. (2016) Inside the Video Game Industry. Routledge,
Internet articles from relevant sources:
http://www.gamasutra.com/
http://www.gamedev.net/
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (23.01.2019)