|
|
|
||
Předmět poskytuje studentům teoretický a metodologický úvod do herních studií. Kriticky analyzuje médium
počítačových her a zabývá se jejich širšími kulturními, společenskými a politickými aspekty. Mezi probíraná témata
patří teorie herních studií, historie počítačových her, metody analýzy počítačových her a jejich sociální a
psychologické aspekty. Cílem předmětu je rozvinout kritické porozumění širší role počítačových her ve společnosti
a schopnost samostatného výzkumu. Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (07.05.2019)
|
|
||
Seznámit studenta s herními studiemi jako vědeckou disciplínou včetně relevantních metod výzkumu v této oblasti. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (16.07.2020)
|
|
||
Metody hodnocení:
10 % Vytvoření týmu, odevzdání výzkumného záměru 10 % Konzultace týmového projektu 40 % Prezentace výsledků výzkumu na studentské konferenci 40 % Odevzdání týmového výzkumného projektového článku (16,000 znaků, v souladu s Game Studies)
Time and Place:
Wednesday, 9:10 am - 10:40 am Room no.: 244, Celetná 20 ** The course will be taught on Wednesdays, starting October 2, 2024. *** ** The first lecture will be held online, after that we will meet regularly in a classroom. *** ** Students must attend the first lecture in order to be enrolled to the course. *** Poslední úprava: Šisler Vít, doc. Mgr., Ph.D. (16.10.2024)
|
|
||
BOGOST, IAN (2007). Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Cambridge: The MIT Press. DONOVAN, TRISTAN (2010). Replay: the History of Video Games. Yellow Ant. EGENFELDT-NIELSEN, S., SMITH, J.H., TOSCA, S.P. (2008). Understanding Video Games: The Essential Introduction. Routledge. FERNÁNDEZ-VARA, CLARA (2014). Introduction to Game Analysis. Routledge. FROMME, J. & UNGER, A. (2012). Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies. Springer. JAHN-SUDMANN, ANDREAS & STOCKMANN, RALF (Eds.) (2008). Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. New York: Palgrave Macmillan. JUUL, JESPER (2005). Half-real: Video Games Between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge, MA: MIT Press. LANKOSKI, PETR & BJÖRK, STAFFAN (2015). Game Research Methods: An Overview. ETC Press. SCHRANK, B. (2014) Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture. The MIT Press. MÄYRÄ, FRANS (2008). An Introduction to Game Studies. SAGE Publications. ŠISLER, V., RADDE-ANTWEILER, K. & ZEILER, X. (2018). Methods for Studying Video Games and Religion. New York, NY: Routledge. Poslední úprava: Šisler Vít, doc. Mgr., Ph.D. (06.10.2020)
|
|
||
Introduction History of Video Games Methodology & Theory Social Aspects of Games Cognitive and Psychological Aspects of Games Game-based Learning Art & Games Student Conference Poslední úprava: SISLV1AF (20.09.2017)
|