|
|
|
||
Výuka bude probíhat prezenčně. Změní-li se epidemiologická situace, budou studenti včas informováni o případných změnách. V úvahu by připadalo online prostředí Google Meet / Google Classroom; v čase daném rozvrhem.
Předmět je zaměřen na jednotlivé formy prověřování znalostí a dovedností žáků ZŠ a SŠ s důrazem na tvorbu nástroje pro hodnocení písemného projevu. Seznamuje s trendy v oblasti hodnocení v národním a mezinárodním kontextu i s výsledky mezinárodních výzkumů. Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (21.09.2021)
|
|
||
I. Kalhous, Z., Obst, O. (2002) Školní didaktika, Portál Průcha Jan (1996) Pedagogická evaluace, MU Brno Vašátková, J. (2006) Úvod do autoevaluace školy, UP v Olomouci
II. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, (2005), Grada Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. (2008) Školní hodnocení žáků a studentů, Portál Slavík, J. (1999) Hodnocení v současné škole, Portál Laufková, V. (2017) Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, roč. 67, č. 2, 2017, s. 126–146 Starý, K., Laufková, V. a kol. (2016) Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. Kratochvílová, J.(2011) Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, 2011, MSD Čechová B. (2009) Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál. 120 s. Novotná, K., Krabsová, V. (2013). Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika, 63, (3), 355−371.
III. Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A. (1972) Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972 Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L. (1992) Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992 Chráska, M.: (1999) Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999 Jeřábek, O., Bílek, M. (2010) Teorie a praxe tvorby didaktických testů, Olomouc 2010 (http://zvyp.upol.cz/publikace/bilek_jerabek.pdf)
IV. Mandíková, D., Houfková, J. Čížková, V., Čtrnáctová, H., Řezníčková, D. (2012) Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Podnázev: Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce 2012, 133 s. ISBN 978-80-905370-1-9. Hejný, M. a kol. (2011) Matematické a přírodovědné úlohy pro 1. stupeň. UVI. Spurná, M. (2019). Analýza stavu hodnocení výsledků žáků v ČR a v zahraničí. Podkladová studie, NUV. Blažek, R. a kol. (2019) Publikace s uvolněnými úlohami z mezinárodního šetření PISA, Česká školní inspekce
V. https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Publikace/PISA_2018_country_note.pdf http://www.pedagogicke.info/2019/12/csi-vysledky-ceskych-zaku-v-pisa-2018.html https://perpetuum.cz/2020/03/jak-zvladnout-vyuku-po-uzavreni-skol-tipy-na-online-aplikace/
Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (30.09.2021)
|
|
||
Pro udělení zápočtu bude požadováno:
Poslední úprava: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (02.09.2022)
|
|
||
Vzhledem k současným cílům výuky, mezi které patří i snaha rozvinout kompetence učitelů pro distanční výuku, budou u jednotlivých vybraných témat naznačeny cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u budoucích učitelů (i jejich žáků) formou zaměření se na specifika distanční komunikace. Pozornost bude věnována rozdílným přístupům k hodnocení žáků a výsledkům jejich práce při využívání distanční a prezenční výuky. Upozorněno bude také na úskalí ale i výhody distančního způsobu hodnocení a na možnosti, jak se vyhnout zbytečným problémům. Časový harmonogram s odkazem na výukové materiály a podrobnější strukturaci obdrží studenti po definitivním zápisu do SISu. Okruhy
Poslední úprava: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (02.09.2022)
|