|
|
|
||
Studentům a studentkám Strategické komunikace je důrazně doporučováno zapsat si kurz v prvním ročníku.
Zároveň je spolu s kurzem potřeba zapsat si i kurz JKM506 Statistika a datová analýza. Cílem kurzu je objasnit, jaké postavení má metodologie v procesu vědeckého poznání. Především se kurz snaží rozvíjet schopnost studentů produktivně využívat různé metody pro svůj vlastní výzkum. V průběhu kurzu budou představeny základní oblasti výzkumu a nejčastěji používané analytické nástroje. Důraz bude kladen také na zlepšení dovedností nezbytných pro psaní odborného textu a prezentaci výsledků výzkumu. Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (19.09.2022)
|
|
||
Výsledné hodnocení je určeno počtem získaných bodů (ze 100): 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B, 91 % a více = A.
Průběžné testy: 6x5 b. = 30 b. Průběžné části týmového projektu (rešerše do 7. 11. 2024, metody do 12. 12. 2024) 2 x 15 b. = 30 b. Finální projekt (odevzdání do 13. 1. 2025), prezentace výsledků: 40 b. (termín ve zkouškovém období) (V průběhu semestru se dle aktuální situace může objevit možnost získat bonusové body.) Studenti by měli využívat pravidelné konzultace se svým mentorem, přinejmenším před odevzdáním průběžného zpracovávání své semestrální práce. Konzultace mají podobu diskuse nad problémy vyskytnuvšími se během řešení projektu, ne pouhé zaslání rozpracovaných materiálu “ke kontrole”. Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (02.10.2024)
|
|
||
Základní BRYMAN, Alan. Social Research Methods (4th edition), 2012. Oxford: Oxford University Press. nebo BRYMAN, Alan a BELL, Emma. Business Research Methods (4th edition), 2015. Oxford: Oxford University Press. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. JENSEN, Klaus. A handbook of media and communication research: qualitative and quantitative methodologies. New York: Routledge, 2011, xii, 431 s. ISBN 9780415609661. Rozšiřující BARBOUR, Rosaline S. Introducing qualitative research: a students's guide to the craft of doing qualitative research. 1st publ. London: Sage Publications, 2008, viii, 319 s. ISBN 9781412934602. CRESWELL, John W. Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditions. Thousand Oaks: SAGE Publications, c1998. ISBN 0-7619-0144-2. GERRING, John. Social science methodology: A unified framework. Cambridge: Cambridge University Press, 2011. LEAVY, Patricia. Oral history. Oxford: Oxford University Press, 2011, viii, 186 s. ISBN 9780199838097. LINDLOF, Thomas R a Bryan C. TAYLOR. Qualitative communication research methods. 3rd ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2011, xvi, 377 s. ISBN 9781412974738. MITCHELL, Claudia. Doing visual research. Los Angeles: Sage, 2011, xvi, 216 s. ISBN 9781412945837. PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9. ROSE, Gillian. Visual methodologies: an introduction to researching with visual materials. 3rd ed. Los Angeles: Sage, 2012, xx, 386 s. ISBN 978-0-85702-888-4. TEDDLIE, Charles a Abbas TASHAKKORI. Foundations of mixed methods research: integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences. Thousand Oaks: Sage Publications, c2009, viii, 387 s. ISBN 9780761930129 Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (19.09.2022)
|
|
||
03. 10. pH: Úvod kurzu, požadavky a hodnocení; Metodologie vs. metoda; Filozofické a gnoseologické kořeny sociálních věd, redukce, verifikace, falzifikace 10. 10. pH: 1. část: Empirický výzkum: výzkumný problém a cíl výzkumu; teoretický model a operacionalizace; kauzalita v. korelace; formulace výzkumných otázek a hypotéz 17. 10. [domácí studium] 24. 10. pH: 2. část: Empirický výzkum: výzkumný problém a cíl výzkumu; teoretický model a operacionalizace; kauzalita v. korelace; formulace výzkumných otázek a hypotéz 31. 10. pH: Význam rešerše odborné literatury (typy studií: koncepční a teoretický článek, případová studie, dotazníková studie, experimentální studie, systematická rešerše a metaanalýza); reference; scientometrie 7. 11. mV: Kvantitativní výzkumné metody I. – základní a výběrový soubor, reprezentativita dat, sběr a získání dat (primární / sekundární); výběrová zkreslení a reliabilita dat 14. 11. mV: Kvantitativní výzkumné metody II. – pozorování, dotazování (interview / dotazník, tvorba otázek, škály 21. 11. jR: Kvalitativní výzkumné metody I. – výzkumná otázka v kvalitativním výzkumu, sběr a zdroje kvalitativních dat 28. 11. jR: Kvalitativní výzkumné metody II. – hloubkový rozhovor, focus group, kvalitativní obsahová analýza 05. 12. jR: Kvalitativní výzkumné metody III. – analýza kvalitativních dat (tematická analýza, zakotvená teorie) a mixed-methods research 12. 12. mV: Kvantitativní výzkumné metody III. – laboratorní a terénní experiment; kvazi-experiment; interní a externí validita poznání 19. 12. mV: Open Science, předregistrace, QRPs. Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (02.10.2024)
|
|
||
V průběhu kurzu jsou využívány základní znalosti statistiky, zejména v případě dosavadního neabsolvování žádného kurzu statistiky je tudíž potřeba zapsat si spolu s kurzem i kurz JKM506 Statistika a datová analýza. Všem, pro které je kurz povinný, bude umožněn zápis. Není potřeba žádat o zápis z čekací listiny e-mailem. Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (19.09.2023)
|