|
|
||
Předmět určený studujícím všech tří specializací, tedy Žurnalistiky, Mediálních studií a Marketingové komunikace a PR, představí klíčové aspekty digitální komunikace.
V tematických blocích se zaměří na charakteristiku digitálního prostředí, přiblíží komplexně zdroje informací i principy ověřování a naznačí úvahy o budoucím vývoji. Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Studentky a studenti získají představu o fungování online médií včetně jejich ekonomiky, o využívání takzvané umělé inteligence, o systematické práci s různými zdroji, o snaze regulovat digitální prostředí a dalších aktuálních tématech. Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Pro absolvování předmětu je nutné napsat úspěšně závěrečný test. První termín bude 18. prosince, další ve zkouškovém období. Zadání, vyhodnocení i klasifikaci bude mít na starosti Mgr. Anna Hrbáčková. Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Literatura ke konkrétním přednáškám bude doplněna. Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Všechny bloky jsou koncipované jako přednášky a uskuteční se v Jinonicích v posluchárně C117 každou středu od 9 hodin. První setkání je na programu 2. října, poslední 11. prosince. Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Zadání testu prověří znalosti získané na přednáškách i z literatury. Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
I. ÚVODNÍ BLOK Kapitola "The Game of Trust: Reflections on Truth and Trust in a Shifting Media Ecosystem" https://www.edelman.com/trust/2024/trust-barometer https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2024/czech-republic II. KDO TVOŘÍ OBSAH, JAK A ZA KOLIK 3. Kolik stojí informace? Placený obsah, jeho přínos i rizika 4. Kdo tvoří? Kdo nabízí? Už nejen člověk. O světě algoritmů III. ZDROJE V DIGITÁLNÍ KOMUNIKACI 6. Zdroje pro studium žurnalistiky, mediálních studií a marketingové komunikace 7. Veřejné zdroje: statistické, vládní, legislativní zdroje IV. NÁSTRAHY DIGITÁLNÍHO PROSTŘEDÍ 9. Čím více zprostředkovné komunikace, tím méně komunikační důvěry? Podklady: Kapitola "Trust Me if You Can: From Media Competence to Digital Competence" Studie "Digital Trust Initiatives" https://www.nfnz.cz/metodologie/ V. BUDOUCNOST DIGITÁLNÍ KOMUNIKACE Podklady: https://cmpf.eui.eu/media-pluralism-monitor-2024/ Studie "The European Media Freedom Act (EMFA) as meta-regulation" https://www.mpo.gov.cz/cz/podnikani/digitalni-ekonomika/digitalni-sluzby/narizeni-o-digitalnich-sluzbach/ Dokument "Evropský akt o svobodě médií" 11. Novinář v digitálním světě Podklady: Kapitola "Gatewatching and News Curation" Studie "It s a Battle You Are Never Going to Win" Kapitola z knihy "Illiberal Public Sphere" VI. ZAKONČENÍ Poslední úprava: Klimeš David, Mgr. Ing., Ph.D. (27.11.2024)
|
|
||
Podmínkou zápisu je přijetí do bakalářského studia. Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|