PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Nová média a společnost - JJM335
Anglický název: New Media and Society
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: letní s.:ústní
Rozsah, examinace: letní s.:7/0, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (4)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Neslučitelnost : JKM010
Záměnnost : JKM010
Je neslučitelnost pro: JKM010
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Toto je předmět končící akreditace. Studenti se budou řídit pravidly pro novější předmět Nová média (JKM010).

Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Nabízí tři přednášky, které na sebe tematicky navazují.
Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
Podmínky zakončení předmětu

1.     Blog post [A] na libovolné téma z oblastí souvisejících s tématy předmětu – publicistický text + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 2-4 NS.

2.     Blog post [B], který je shrnutím aktuálního odborného článku z oblasti výzkumu nových médií + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 3-5 NS.

3.     Psaný test z povinné četby.

Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
Literatura

Seznam povinné literatury je v aktuálním sylabu ZDE.

Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
Sylabus

Odkaz na MS Teams ZDE.

Aktuální plán semestru je v sylabu ZDE.

1. Úvod

2. Teorie mediální změny

3. Skryté historie nových médií

4. Vize a designové ideologie nových médií

5. Plaform governance

6. Algoritmická moc

7. Šiřitelná média, virální obsah

8. Skupinová polarizace na sociálních médiích

9. Materialita a environmentální dopad nových médií

10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah

Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.03.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK