|
|
|
||
Toto je předmět končící akreditace. Studenti se budou řídit pravidly pro novější předmět Nová média (JKM010).
Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Nabízí tři přednášky, které na sebe tematicky navazují. Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
1. Blog post [A] na libovolné téma z oblastí souvisejících s tématy předmětu – publicistický text + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 2-4 NS. 2. Blog post [B], který je shrnutím aktuálního odborného článku z oblasti výzkumu nových médií + 3 komentáře k postům kolegů. Rozsah 3-5 NS. 3. Psaný test z povinné četby. Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
Seznam povinné literatury je v aktuálním sylabu ZDE. Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
Odkaz na MS Teams ZDE. Aktuální plán semestru je v sylabu ZDE. 1. Úvod 2. Teorie mediální změny 3. Skryté historie nových médií 4. Vize a designové ideologie nových médií 5. Plaform governance 6. Algoritmická moc 7. Šiřitelná média, virální obsah 8. Skupinová polarizace na sociálních médiích 9. Materialita a environmentální dopad nových médií 10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.03.2021)
|