PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2022/2023
   Přihlásit přes CAS
On-line marketing - JJB267
Anglický název: On-line marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (39)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Eva Máchová
Neslučitelnost : JKB033
Je neslučitelnost pro: JKB033
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy on-line marketingu v komerční sféře. Důraz je kladen na aktivní přístup a interaktivitu, těžištěm budou práce na konkrétních projektech a případových studiích reálných on-line marketingových kampaní. Studenti se seznámí s prostředím internetu jako nástrojem marketingu, s metodami, jak přistupovat k různým cílovým skupinám, jak budovat crossmediální kampaně, jak naplňovat marketingové cíle, jak je měřit a vyhodnocovat návratnost investic. Součástí výuky budou i informace o trendech a vizích využití internetu v blízké budoucnosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2019)

Blažková, M. Jak využít internet v marketingu. Grada, 2005
Chaffey, D., et al. Internet Marketing: Strategy, implementation and practice.1st edition. Harlow (England): Pearson Education Limited, 2000.
Hlavenka, J. Internetový marketing. Computer Press, 2005
Janouch, V., Internetový marketing, Computer Press, 2010
Kirby, J. Connected Marketing. Butterworth-Heineman, 2005
Kotler, P. - Trias de Bes, F. Inovativní marketing. Grada, 2005
Levinson, J. C. - McLaughlin, M. W. Guerilla Marketing for Consultants. Hoboken: John Wiley&Sons, 2005
McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Jota, 2000

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2019)
  1. Úvod - představení programu kurzu, požadavky
  2. Úvod do světa internetu - minulost vs. budoucnost (u nás/v zahraničí); penetrace českého internetu, srovnání se zahraničím; cílové skupiny na internetu (socio-demo charakteristika), modelové cílové skupiny; ženský vs. mužský internet
  3. Využití internetu v marketingové komunikaci - základní znaky online marketingu (srovnání s offline mrktg - výhody) - proč investovat do online marketingu = efektivita online marketingu
  4. Nástroje online marketingu: základní přehled, 1. display reklama (bannery)
  5. Mikrostránky, webové stránky - trendy; tvorba webu (hlediska: obsahově-informační, marketingové, použitelnost, přístupnost, kreativita a webdesign, usebility testing)
  6. Advergaming > gamifikace firemní komunikace, virální marketing, mobilní marketing
  7. Permission marketing či tvorba komunit (virtuální světy, blogy, …), sociální sítě (úvod)
  8. Sociální sítě a jejich využití v marketingu (Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube, Google+)
  9. Trendy v online marketingu - mobilní marketing, Marketing 2.0 (3.0…), augmented reality, LBS (location based services) …
  10. Performance marketing (SEM, affiliate marketing, PPC kampaně …), direct marketing (emailing)
  11. Měření efektivity aneb jak správně definovat cíle? (generické příčiny selhání webu; technické metriky, cílově orientované metriky, specifické příčiny selhání webu)
  12. Soutěže, žebříčky, profesní sdružení, asociace, oborová online média - osobnosti - ČR vs. zahraničí
  13. Případové studie online komunikační strategie, příprava na vlastní projekt dle zadaného briefu
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK