Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy on-line marketingu v komerční sféře. Důraz je kladen na aktivní přístup a interaktivitu, těžištěm budou práce na konkrétních projektech a případových studiích reálných on-line marketingových kampaní. Studenti se seznámí s prostředím internetu jako nástrojem marketingu, s metodami, jak přistupovat k různým cílovým skupinám, jak budovat crossmediální kampaně, jak naplňovat marketingové cíle, jak je měřit a vyhodnocovat návratnost investic. Součástí výuky budou i informace o trendech a vizích využití internetu v blízké budoucnosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2019)
Blažková, M. Jak využít internet v marketingu. Grada, 2005 Chaffey, D., et al. Internet Marketing: Strategy, implementation and practice.1st edition. Harlow (England): Pearson Education Limited, 2000. Hlavenka, J. Internetový marketing. Computer Press, 2005 Janouch, V., Internetový marketing, Computer Press, 2010 Kirby, J. Connected Marketing. Butterworth-Heineman, 2005 Kotler, P. - Trias de Bes, F. Inovativní marketing. Grada, 2005 Levinson, J. C. - McLaughlin, M. W. Guerilla Marketing for Consultants. Hoboken: John Wiley&Sons, 2005 McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Jota, 2000
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (12.02.2019)
Úvod - představení programu kurzu, požadavky
Úvod do světa internetu - minulost vs. budoucnost (u nás/v zahraničí); penetrace českého internetu, srovnání se zahraničím; cílové skupiny na internetu (socio-demo charakteristika), modelové cílové skupiny; ženský vs. mužský internet
Využití internetu v marketingové komunikaci - základní znaky online marketingu (srovnání s offline mrktg - výhody) - proč investovat do online marketingu = efektivita online marketingu
Nástroje online marketingu: základní přehled, 1. display reklama (bannery)
Mikrostránky, webové stránky - trendy; tvorba webu (hlediska: obsahově-informační, marketingové, použitelnost, přístupnost, kreativita a webdesign, usebility testing)