PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Mluvní a pohybová výchova II - JJB068
Anglický název: Speech and Performance Skills II
Zajišťuje: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011 do 2013
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/4, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neomezen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Alena Livorová
Neslučitelnost : {neslučitelnost zaměření v rámci oboru žurnalistika Bc.}, {Žurnalistika (bakalářské studium) - odvětvové zpravodajství}, {Žurnalistika (bakalářské studium) - kritika v médiích}, {Žurnalistika (bakalářské studium) - tvůrčí dílny tisk a foto}
Prerekvizity : JJB067
Ve slož. neslučitelnosti pro: JJB035, JJB036, JJB038, JJB039, JJB040, JJB041, JJB042, JJB043, JJB044, JJB045, JJB047, JJB048, JJB049, JJB050, JJB052, JJB053, JJB055, JJB058
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět má charakter praktického semináře spojeného s přednáškou. Jeho cílem je zprostředkovat metodické zásady techniky mluveného projevu a vystupování před mikrofonem a kamerou v oblasti televizní žurnalistiky. V semináři se tyto metodické principy procvičují formou přípravy, interpretace a vyhodnocování vlastních příspěvků. V tomto semestru se nacvičují konkrétní situace . stand up, rozhlasová a televizní relace, reportáž aj.
Poslední úprava: Pavel Luboš, MgA. (25.10.2019)
Literatura

Výchova hlasu a řeči
Hála,B.: Výslovnost spisovné češtiny
Strahl,V.: Novinář před mikrofonem
Booher, D.: Komunikujte s jistotou, Computer Press, 1999


Další literatura k jednotlivým tematickým okruhům bude zadávána průběžně.

Poslední úprava: Pavel Luboš, MgA. (25.10.2019)
Sylabus

 

  1. Propojování řeči a tělového výrazu
  2. Zapojování emocí
  3. Sebejistota, zvládání trémy, přesvědčivost
  4. Pravidelná práce s textem a přednesem
  5. Odstraňování grafického čtení
  6. Snadné zapamatování si textu na základě práce s vnitřní představou
  7. Nácvik vedení rozhovoru moderátora a hosta
  8. Rozvíjení schopnosti jednoduché improvizace
  9. Čtení textu z čtecího zařízení
Poslední úprava: Pavel Luboš, MgA. (25.10.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK