PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Nácvik psychoterapeutických dovedností - B03245 (Adiktologie - kombinovaná)
Anglický název: Practicing Psychotherapeutic Skills
Zajišťuje: Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611)
Fakulta: 1. lékařská fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 6
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
letní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/40, Z [HS]
letní s.:0/40, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 80 [hodiny]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Jiří Libra
Patří mezi: Povinné NADI18 K 2.r._22/23
Atributy: Adiktologie navazující kombinovaná
Teoretický předmět
Záměnnost : B02143
Anotace
Poslední úprava: Jana Kolářová (23.01.2020)
Předmět poskytuje zážitek psychoterapeutické a poradenské situace v roli klienta, pracovníka, kolegy. Umožňuje i zážitky modelových situací mezi kolegy. Probíhá formou sebezkušenostního nácviku ve skupinách po cca 15 studentech vedených dvojicí lektorů s psychoterapeutickým výcvikem a praxí. Jsou kombinovány prvky sebezkušenosti (skupinový proces, empatické laboratoře, neverbální techniky, relaxace) s kolokviálním sdílením teorie, názorů, diskusí. Proces práce je ošetřen kontraktem o ochraně integrity účastníků.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Jana Kolářová (23.01.2020)

Cílem předmětu je modelovat v praktických situacích využití teorie poradenské, psychoterapeutické a případové práce, se kterou se studenti seznámili dříve a v předmětu je jim v krátkých vstupech rekapitulována.

Dalším cílem je zobrazit účinné postupy a léčebné terapeutické faktory.

Sylabus
Poslední úprava: Jana Kolářová (23.01.2020)

Teorii si mohou studenti spojit s modelem praktických postupů účelné psychoterapeutické komunikace, intervence.

Tématy nemusí být pouze práce s klientem, podle dohodnutých a studenty nabídnutých aktuálních témat lze také modelovat, konzultovat a zobrazit situace, které jim přináší jejich osobní život, studium, odborná praxe.

Využívají se i zážitky porad týmu, supervize, konfrontace či konflikt se spolupracovníkem.

Literatura
Poslední úprava: Jana Kolářová (23.01.2020)

Povinná:

  • Frederickson, Jon. Psychodynamická psychoterapie : (jak dobře naslouchat). Praha: Triton, 2004, 290 s. ISBN 80-7254-414-4.
  • Behr, Harold Hearst, Liesel. Skupinově-analytická psychoterapie. Praha: Triton, 2007, 365 s. ISBN 978-80-7254-996-2.
  • Corey, Gerald. Techniky a přístupy ve skupinové psychoterapii. Praha: Portál, 2006, 246 s. ISBN 80-7367-160-3.
  • Yalom, Irvin D., Leszcz, Molyn. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál, 2016, 647 s. ISBN 978-80-262-1073-3.
  • Kalina, Kamil. Psychoterapeutické systémy a jejich uplatnění v adiktologii. Praha: Grada Publishing, 2013, 527 s. ISBN 978-80-247-4361-5.
  • Thomä, Helmut, Kächele, Horst. Psychoanalytická praxe. Hradec Králové: Mach, 1993, 394 s. ISBN 80-901050-0-9.
  • Thomä, Helmut, Kächele, Horst. Psychoanalytická praxe. Praha: Pallata, 1996, 509 s. ISBN 80-901710-3-6.

Studijní opory
Poslední úprava: STDOWNER (21.09.2020)

MS Teams: Nácvik psychoterapeutických dovedností 20/21 B03245

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK