Seminář kulturní analýzy hudby II (pro Bc. od 2020) - AHV110341
|
|
|
||
Seminář se věnuje studiu především české hudební kultury od 19. století do současnosti. V semináři se uplatňují hlavně metody a teoretické přístupy kulturní analýzy a etnomuzikologie. V rámci semináře studenti pracují na vlastních výzkumných projektech. Seminář jim v tomto směru poskytuje prostředí, v němž se formou kolektivních diskusí pravidelně probírají problémy metodologie a teorie relevantní zvoleným tématům. Důraz je kladen na individuální přístup, důkladné vedení a vzájemné sdílení informací.
Příklady obhájených závěrečných prací: Globálně sdílený feminismus v lokálním kontextu na příkladu slovenské zpěvačky a raperky Simy Queer estetika v současné ruské populární kultuře na příkladu kapely HRISTINA Recepce sovětské operety v Československu na případu Dunajevského Bílého akátu Masopust v Dolních Chrášťanech: Hudebně etnografický výzkum Queer utopie: alternativní realita v kontextu hudební queer scény současné Ukrajiny Mýtus národa a autentickosť folklóru v slovenskej folklórnej talent TV show Zem spieva (2017) Karel Velebný a jeho působení na českou jazzovou scénu v 70. a 80. letech 20. století Gamelan jako aktér: Život javánského gamelanu v Praze Geraldine Mucha. Sonda do života a díla skladatelky „Hudebnice nebo kuriozity?“ Československá dívčí kapela Satanic Girls Virtuozita a performance maskulinity: Hudební etnografie jednoho pražského neromského gypsy jazzového uskupení Hudební etnografie kreativniho kolektivu SDBS Ženský hlas v současné praxi historicky poučené interpretace barokní hudby v České republice Studie Mirka Očadlíka Žena v české hudbě v kontextu sborníku Česká žena v dějinách národa (1940) Hudba v českém vězeňství Fascinace vysokým mužským hlasem: Internetová tvorba Nicka Pitery Poslední úprava: Havelková Tereza, Mgr., Ph.D. (13.02.2025)
|