|
|
|
||
Seminář se věnuje tématu genderu ve vztahu k české hudbě od 19. století do současnosti. V rámci semináře studenti pracují na vlastních výzkumných projektech, historickou a/nebo kulturně antropologickou metodou. Jednotlivá setkání se věnují průběhu práce na projektech a společným diskusím nad zadanou literaturou. Poslední úprava: Havelková Tereza, Mgr., Ph.D. (23.09.2013)
|
|
||
Pravidelná práce v semináři (včetně odevzdání tří dílčích písemných prací v rámci ZS a tří v LS), docházka (maximálně tři absence) a odevzdání závěrečné práce. Poslední úprava: Havelková Tereza, Mgr., Ph.D. (23.09.2013)
|
|
||
Viz sylabus, další literatura bude upřesněna během semestru. Poslední úprava: Havelková Tereza, Mgr., Ph.D. (23.09.2013)
|
|
||
V sylabu je naznačena pouze průběžná četba. Diskuse nad aktuálními stavy bádání bude probíhat průběžně.
1 Úvodní hodina
2 Vincent Duckles, et al. "Musicology, 11. Gender and sexual studies". Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/46710pg2>. Nagl-Docekal, Herta. 2007. ‘"Art is gendered"‘. In Feministická filozofie. Výsledky, problémy, perspektivy. Praha: Slon, s. 101-110.
3 Přednáška Hany Havelkové (Katedra genderových studií FHS UK)
4 Ruth A. Solie. "Feminism." Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/41237>. Jeffrey Kallberg. "Gender (i)." Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/41235>.
5 Judith Tick, et al. "Women in music, §I: Historiography." Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/52554>. Judith Tick, et al. " Women in music, §II: Western classical traditions in Europe & the USA, 4. Since 1800." Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/52554>.
6 Sherrie Tucker. "Women." The New Grove Dictionary of Jazz, 2nd ed. Ed. Barry Kernfeld. Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/J730100>. Judith Tick, et al. " Women in music, §III: World music." Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/52554>. Richard Middleton and Peter Manuel. "Popular music, §II: World popular music, 10. Gender." Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Web. 24 Sep. 2013. <http://www.oxfordmusiconline.com.ezproxy.nkp.cz/subscriber/article/grove/music/43179pg2>.
7+8 Moisala, Pirkko. 2000. ‘Gender Negotiation of the Composer Kaija Saariaho in Finland: The Woman Composer as Nomadic Subject‘. In Pirkko Moisala a Beverley Diamond (ed.). Music and Gender. Urbana a Chicago: University of Illinois Press, s 166-188. Moisala, Pirkko. 2011. ‘Reflections on an Ethnomusicological Study of a Contemporary Western Art Music Composer‘. Ethnomusicology Forum XX/3, s. 443-451.
9+10 Solie, Ruth A. 1993. ‘Changing the Subject‘. Current Musicology 53, s. 55-65.
11+12 McClary, Susan. 2002 (1991). ‘Introduction: A Material Girl in Bluebeard's Castle’. In Feminine Endings: Music, Gender, and Sexuality. Minneapolis: University of Minnesota Press, s. 3-34.
13+14 Diskuse Poslední úprava: Zdrálek Vít, Mgr., Ph.D. (24.09.2013)
|