|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjení didaktických kompetencí budoucích učitelů francouzštiny jako cizího jazyka na středních školách a gymnáziích, zejména kompetencí spojených s organizací hodiny, didaktickým zpravováním učiva a komunikací s žáky (včetně hodnocení). Studenti budou seznámeni se základními principy rozvoje jazykových činností (percepce a produkce), které budou aktivně aplikovat v simulovaných výukových situacích a následně reflektovat. Cílem semináře je také práce s deskriptory učitelských kompetencí, vytvořenými didaktickou platformou FFUK, a elektronickým portfoliem Mahara. Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Doporučená literatura: TAGLIANTE, C. - La classe de langue, CLE international, 2006
Časopisy: Další: Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.03.2020)
|
|
||
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž - Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming - Aktivizující (mikrovyučování, simulace, hry - Reflexivní (využití různých druhů zpětné vazby) - Práce s multimediálními zdroji (multimédia, internet, mobilné aplikace, učební platformy) Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.03.2020)
|
|
||
- Přítomnost a aktivní účast na seminářích, reflexe vlastní práce i ostatních účastníků - Příprava aktivit pro mikrovyučování - PRO STUDENTY UČITELSKÉHO PROGRAMU: Vedení didaktického portfolia (vlastní materiály, úkoly zadané v seminářích) - Závěrečná ústní zkouška (prezentace portfolia studentů učitelství, znalost důležitých pojmů a principů výuky FLE, reflexe vlastního rozvoje, reflexe problémových otázek a situací) Student má k dispozici jeden řádný a dva opravné termíny Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Tematické okruhy: 1. Realizace vyučovací jednotky - její typy, struktura a organizační formy. Tvorba tzv. "Fiches pédagogiques". 2. Analýza učebního materiálu a učebnic. 3. Kriteriální hodnocení při výuce jednotlivých řečovách dovedností. Formy sebehodnocení. 4. Receptivní kompetence - poslech s porozuměním, metodické postupy při práci s poslechem, didaktizace autentických dokumentů, příprava aktivit zaměřených na poslech. 5. Receptivní kompetence - porozumění psanému slovu, metodické postupy při práci s textem, druhy textů, příprava aktivit zaměřených na četbu. 6. Produktivní kompetence - fonetika a fonologie, výslovnost a její problematika ve výuce FLE. 7. Produktivní kompetence - samostatný mluvený projev, metodické postupy při aktivizaci mluvení, druhy aktivit a jejich příprava. 8. Interaktivní kompetence - druhy aktivit a jejich příprava. 9. Gramatická a lexikální jazyková kompetence - jejich význam a integrace do výuky FLE. Poslední úprava: Kučerová Magdalena, Mgr., Ph.D. (08.09.2023)
|