Nakladatelská praxe - ABO300820
|
|
Rozvrh Nástěnka
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavla Skovroňská (23.03.2010)
Posluchači semináře budou rozděleni do skupin, z nichž každá bude mít za úkol realizovat jeden ze dvou či tří projektů. Počet posluchačů semináře je omezen na zhruba 3-5 posluchačů na jeden titul, celkem tedy na 6-15. Při realizaci výtvarné podoby knihy budou s posluchači spolupracovat dle předběžné dohody studenti UMPUM (obor typografie). Seminář bude probíhat formou zadávání jednotlivých úkolů technologického procesu přípravy a výroby knihy, konzultací při jejich realizaci a kontroly jejich splnění. Některé úkoly budou řešeny v rámci společných porad, simulujících kolektivní práci nakladatelské redakce. Setkání budou organizována zhruba jednou za čtrnáct dní. V následujícím přehledu uvádím náplň práce na jednotlivých setkáních a úkoly, které seminaristé budou mít za úkol vyřešit do příští schůzky. Vzhledem k tomu, že lze předpokládat nerovnoměrný postup prací jednotlivých skupin, mohou být pro dohnání synchronizace zorganizovány schůzky příslušných skupin v týdnech mezi čtrnáctidenními setkáními. 1. Seznámení s úkolem, s jednotlivými tituly, rozdělení do skupin. Úkol: Seznámit se s titulem, promyslet základní technické parametry knihy, edice atd. 2. Určení parametrů edice a specifikace jejího zadání pro typografa. Specifikace všech textových podkladů pro výrobu každého titulu. Posouzení autorsko-právní agendy spojené s vydáním titulů. Úkol: Pořídit podklady pro redakční zpracování. Příprava licenčních smluv. 3. Schůzka s typografy (studenty UMRUM) a posouzení loga, maket a zásad typografické úpravy. Rozhodnutí o základních parametrech vydání konkrétního titulu a jeho vybavení, nákladu a ceně (případně variantně). Úkol: Redakční zpracování (domácí korektura, bude prováděna minimálně dvojmo). Předběžná kalkulace. 4. Kontrola redakčního zpracování, posouzení výsledků kalkulace a definitivní rozhodnutí o podobě titulů. Úkol: Upřesnění kalkulace. Shromáždění všech podkladů pro typografa. 5. Odevzdání podkladů pro typografické zpracování spolu s požadavky na konkrétní titul typografovi. Úkol: Příprava propagace, marketingový plán (případně i příprava internetových stránek 6. Posouzení typografického návrhu Úkol: Stránkové korektury. Jednání s tiskárnami o zakázce a ceně. Zajištění výroby. 7. Posouzení definitivní podoby knihy. Imprimatur. Úkol: Vyrobení tiskových podkladů a jejich odevzdání tiskárně. Zajištění prodeje, příprava propagace. 8. Posouzení vydané knihy. Úkol: Distribuce 9. Zhodnocení celkového výsledku. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ivan Kafka (04.01.2019)
Student prokáže zvládnutí látky tím, že v rámci dvou- až čtyřčlenné skupiny a pod vedením lektorů, dovede přidělený rukopis až ke skutečnému vydání a postará se pak i o jeho propagaci. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavla Skovroňská (23.03.2010)
(podmínkou účasti je absolvování volitelné přednášky Nakladatelská teorie v ZS!!!) |