|
|
|
||
The content of the course is the practice at the upper secondary school (ISCED 3), where the student first completes observation of biology lessons and then leads selected biology lessons. Specifically, these are 8 observation lessons, when the student visits the assigned teacher. From the observation lessons, the student will process written reflections according to the assignment. Then the student teaches 12 lessons. He/she will prepare written plans for the lessons. One of the lessons will be observed by the lector of practice in the form of taking a video recording of the lesson according to the instructions/allowing online attendation in the lesson, then reflection will be carried out with the student. In the reflective seminar, attention is focused on the analysis and proposal of alterations to the observed and implemented lessons. The course will be ended with a final meeting with the lector of practice.
Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
Výuka spočívá v úvodnímu a závěrečnému semináři a dvoum průběžným reflektivním seminářům (celkem 12 VH). Dále v hospitování výuky (minimálně 8 VH), přípravě, realizaci a vlastní reflexi výuky (minimálně 12 VH) a průběžné reflexi s fakultním učitelem. Semináře budou probíhat v časech dle rozvrhu. Zasílání videozáznamů bude probíhat přes uložiště (přesný odkaz bude sdělen na úvodním setkání). Ostatní úkoly budou odevzdány do MS Teams, kde také bude probíhat zpětná vazba k zaslaným materiálům. V případě nemožnosti prezenční výuky budou praxe plněny účastí na online výuce. Semináře budou probíhat prostřednictvím videohovoru v časech dle rozvrhu. Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
Dytrtová, R. (2009). Učitel-Příprava na profesi. Grada Publishing as. Hrabal V., Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Portál Kolektiv autorů (2012). Jak být dobrý učitel?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Kolektiv autorů (2012). Problémy se třídou?: Tipy a náměty pro třídní učitele. Raabe Řezníček, J., Rusek, M. (2014). DidaEtika : opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Vašutová, J. (2009). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Učebnice pro výuku přírodopisu na 2. stupni ZŠ Mazáčová, N. (2014) Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Fisher, R., & Balcar, K. (2004). Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál. Jančaříková, K. a kol. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. praxe – každý student individuálně (8 náslechových hodin, 10 vlastních vyučovacích hodin), 3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem 4. autoevaluace pedagogického působení na SŠ 5. hospitace garanta praxí na 1 vyučovací hodině výhradně formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor 6. průběžné reflektivní semináře na fakultě 7. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 8. závěrečný reflektivní seminář. Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (11.09.2023)
|
|
||
- Last update: Nejedlý Adam, PhDr. (04.10.2023)
|