|
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
Rozvoj technických, interpretačních, uměleckých a improvizačních dovedností v souvislosti s použitím nástroje v pedagogické praxi při výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. |
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (10.09.2022)
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 2 hodiny cvičení (studium repertoáru a rozvoj improvizačních dovedností) 2 hodiny Práce se studijními materiály (za semestr) 6 hodin Plnění předmětu Příprava na zápočet 6 hodin
|
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (21.04.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (05.10.2019)
Hra vybraného repertoráru z klasicismu, přehrávka na konci semestru, student předvede nastudovaný repertoár a hru minimálně 5 písní (lidových či umělých) s použitím kadencí a stylizací, která odpovídá vybraným písním.
|
|
||
Last update: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (11.09.2022)
Student si vytvoří ve spolupráci s pedagogem individuální studijní plán, zahrnující výběr přednesových skladeb a časový harmonogram jejich nastudování. Obsahem předmětu je studium technického a přednesového repertoáru, výběr je dán mírou nástrojové vyspělosti studenta. Povinné je nastudování přednesové skladby z období klasicismu. Hlavním záměrem je postupné získávání improvizačních dovedností, umožňující základní improvizaci klavírního doprovodu a nástrojové interpretace lidových i umělých písní ve výuce na ZŠ. Výuka improvizace je zaměřena na schopnost využití kadencí TSD a jejich stylizaci v souvislosti s charakterem písní. Lekce 1 - posouzení technických, hudebních, interpretačních, uměleckých a improvizačních dovedností, znalostí a zkušeností, návrh individuálního studijního plánu. Lekce 2 - vytvoření individuálního studijního plánu na celý akademický rok včetně postupu při studiu zadaného materiálu a výstupních požadavků. Lekce 3 – 11 - studium technických cvičení, etud, přednesových skladeb (v tomto semestru povinně skladba období klasicismu) a improvizačních dovedností (základní kadence TSD, jejich transpozice a stylizace). Meritem výuky je studium písní s improvizovaným doprovodem. Tempo a náročnost zohledňuje individuální studijní plán, který je pro každého studenta jedinečný vzhledem k jeho možnostem, ale zároveň je v souladu s požadavky na výstup z předmětu. Lekce 12 - interní zápočtová přehrávka. |