Subject folows previous part I. It is aimed at the proces of accompaniment and supporting persons with handicaps. Program is executed as partly guided individual student's work. 1-st part is self-diagnostics of student's own individual practice. In 2-nd part student tests his/her own communicytion skills in social interaction with handicapped person in model circumstances and, also in real social institution. Student then uses these skills in social communication and during accompaning and supporting person with handicap.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.06.2012)
Program řízené reflexe II. se zaměřuje v návaznosti na Program řízené reflexe I. na proces přípravy na provázení a podporu znevýhodněných osob. Program je realizován v rámci nepřímo vedené práce studenta. V první fázi se jedná o autodiagnostiku vlastních individuálních zkušeností. Ve druhé fázi student ověřuje vlastní komunikační dovednost v sociální interakci se znevýhodněným jedincem v modelových podmínkách stejně jako v podmínkách skutečného sociálního zařízení ( ÚSP, krizového centra, denního stacionáře apod). Tuto dovednost využije následně vždy v sociální komunikaci se znevýhodněnými při jejich provázení nebo podpoře.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.06.2012)
Literature -
JANKOVSKÝ, J Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton, 2001. ISBN 80-7254-329-6 Langmeier, J. Matějček, Z.: Psychická deprivace v dětství. 1. vyd. Praha: Státní zdravotnické nakladatelství, 1963. ISBN 08-078-63. Mezinárodní klasifikace nemocí 10. revize - Duševní poruchy a poruchy chování. Praha: Psychiatrické centrum, 2000. ISBN 80-85121-44-1.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.06.2012)
JANKOVSKÝ, J Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton, 2001. ISBN 80-7254-329-6 Langmeier, J. Matějček, Z.: Psychická deprivace v dětství. 1. vyd. Praha: Státní zdravotnické nakladatelství, 1963. ISBN 08-078-63. Mezinárodní klasifikace nemocí 10. revize - Duševní poruchy a poruchy chování. Praha: Psychiatrické centrum, 2000. ISBN 80-85121-44-1.