Special Education - Individuals with Physical Handicap II - OBSP18715
|
|
|
||
Classes are divided into four thematic blocks:
1. Congenital developmental disorders - incidence, conception factors, psychosocial aspects [craniosynostosis,
craniostenosis, limb deficits, neural duct anomaly, viscous congenital developmental disorders - appearance,
symptomatology, types, pursuing and recording]
2. Health disadvantage within special education - typology of malfunctions and their psychosocial results [epilepsy, diabetes
mellitus, multiple sclerosis, attack conditions of their etiology, pain, dietetic arrangements, regime arrangements, family with ill
member, health disadvantage at school]
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.01.2019)
|
|
||
DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: GradaPublishing, 1999. HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001. OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L., A KOL. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty.Brno: Paido, 2006 HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009
Last update: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
|
|
||
Absolvování výuky - přednášek , seminářů s povinností písemné seminární práce. Last update: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
|