|
|
|
||
Special education intervension for persons with multiple impairments, possibilities of education and stimulation in early
childhood-, preschool-, school ages, problems of adults with multiple impairment, influence of multisensorial stimulation.
Possibilities of education in the CR and in foreign countries. Reeducation of sensory perception by persons with multiple
impairments, motor and speach stimulations, psychomotoric development through individual therapeutical concepts - using
basal stimulation, orofacial therapy, psychomotoric theory. Rehabilitational and subsidiarial proceedings, assistive
technology.
Program of Guided Reflection is a part of classes.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|
|
||
HÁJKOVÁ, V. (ed.) a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Somatopedická společnost, 2009. ISBN 978-80-904464-0-3.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí a tělesným a kombinovaným postižením : somatopedická a psychologická východiska. Praha : TRITON, 2001. ISBN: 80-7584-192-7. JELÍNKOVÁ, M. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením. Praha : Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902494-0-X. VÍTKOVÁ, M., ŘEHŮŘEK, J., KVĚTOŇOVÁ – ŠVECOVÁ, L., MADLENER, I. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3LUDÍKOVÁ, L Vzdělávání hluchoslepých 1. Praha : Scientia, 2000. ISBN 80-7183-225-1. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých 3. Praha : Sciencia, 2001. ISBN 80-7183-256-1. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, PdF, 2005. ISBN 80-210-3819-5. VÍTKOVÁ, M. Rehabilitace a podpůrná opatření u multihandicapovaných dětí (MADLENER, I., odborný překlad). In: VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999, s. 44-74. VÍTKOVÁ, M. Sociální učení - otevřená koncepce podpory (STRITMATTER, R. odborný překlad). In: VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999, s. 81-93. práce s aktuálními českými a zahraničními studiemi, sledování trendů podpory osob s kombinovaným postižením Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (11.01.2017)
|
|
||
Požadavky pro splnění předmětu: Studenti Oborového studia speciální pedagogiky. účast na seminářích, průběžné plnění zadávaných úkolů v rámci seminářů. Ústní zkouška Studenti oboru Psychologie a speciální pedagogika: samostudium, práce s doporučenými zdroji + ústní zkouška Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
V rámci předmětu jsou půběžně probírána následující témata: 1. Možnosti rané podpory dětí s kombinovaným postižením, model: představy o těle, o čase, o prostoru. Metoda aktivního učení Lilly Nielsen 2. Osoby se zrakovým a kombinovaným postižením, etiologie, klasifikace, speciálně pedagogická diagnostika, možnost podpory 3. Osoby se sluchovým a kombinovaným postižením: etiologie: syndromová onemocnění, klasifikace, speciálně pedagogická diagnostika, možnost podpory 4. Osoby s mentálním a kombinovaným postižením: možnosti budování komunikace 5. Speciálnš pedagogické terapie jako možnost podpory osob s kombinovaným postižením 6. Metody budování komunikace osob s kombinovaným postižením, využití moderních technologií 7. Speciálně pedagogická diagnostika jako východisko podpory osob s kombinovaným postižením Předmět je podpořen systémem Moodle. Požadavky pro splnění předmětu: Studenti Oborového studia speciální pedagogiky. účast na seminářích, průběžné plnění zadávaných úkolů v rámci seminářů. Ústní zkouška Studenti oboru Psychologie a speciální pedagogika: samostudium, práce s doporučenými zdroji + ústní zkouška Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
Studium je podpořeno systémem Moodle. Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|