SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2016/2017
   Login via CAS
The Introduction to Educational Policy - JSB039
Title: Úvod do vzdělávací politiky
Guaranteed by: Department of Public and Social Policy (23-KVSP)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2016 to 2016
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 100 / unknown (120)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Additional information: http://Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5145
http://KH: http://terms.fsv.cuni.cz/
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D.
Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D.
Pre-requisite : JSB025, JSB026
Is incompatible with: JSB524
Is interchangeable with: JSM606
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Kurz seznamuje studující se základy vzdělávací politiky jako interdisciplinárního výzkumného oboru. Studujícím bude představen základní pojmový aparát tohoto oboru i přístupy, kterými je možno vzdělávací politiku analyzovat a kriticky o ní diskutovat. To zahrnuje konceptuální rámec vzdělávací politiky obsahující, mimo jiné, cíle, nástroje, aktéry a efekty vzdělávání. Součástí kurzu bude ovšem také kritické zamýšlení nad smyslem a formami vzdělávání a učení v 21. století. Teoretické a empirické poznatky přitom budou vztahovány ke zkušenosti studujících.
Last update: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (30.01.2023)
Aim of the course - Czech

Student/ka by měl/a být na konci kurzu schopen/a:
- používat pojmosloví vzdělávací politiky;
- orientovat se v českém vzdělávacím systému;
- přemýšlet o vzdělávání v širším společenském kontextu;
- klást si otázky po příčinách a důsledcích různého nastavení vzdělávací politiky;
- najít si informace k aktuálním otázkám českého vzdělávání;
- konfrontovat svojí osobní zkušenost s odbornou literaturou a empirickou evidencí.

Last update: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (05.02.2016)
Course completion requirements - Czech

Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě bodů získaných za:

a)     průběžnou práci v semestru (5 bodů)

b)     individuální nebo týmovou závěrečnou práci (5 bodů).

Hodnocení: A - 10 bodů; B - 9 bodů, C - 8 bodů, D - 7 bodů, E - 6 bodů, F - 5 a méně bodů

 

Průběžná práce v semestru se skládá ze 3 aktivit v elektronickém systému Moodle, jejichž splnění/absolvování je hodnoceno vždy 1 bodem, a aktivní práci na hodinách (příprava + zapojení do aktivity na hodině), za níž studující mohzou získat 2 řádné body a až 2 bonusové body, kterými lze kompenzovat ztrátu bodů za jiné aktivity. 

 U závěrečné práce si studující zvolí jednu z nabídnutých forem plnění:

a)     rozhovor s aktérem vzdělávací politiky na zadané téma (max. tříčlenné skupiny);

b)     reportáž z dvou navštívených odborných akcí zaměřených na vzdělávací politiku (individuální);

c)     natočení výukového videa nebo příprava výukové hry z oblasti vzdělávací politiky (max. čtyřčlenné skupiny);

d)     četba, shrnutí, kritická reflexe a grafické zpracování vybrané odborné literatury (individuální);

e)     jiná forma na základě dohody s vyučující (příp. ad hoc nabídka).

 

Specifikace požadavků na jednotlivé formy závěrečné práce je dostupná v Moodle.

Studenti mohou při přípravě výstupů využívat nástrojů umělé inteligence (AI). Použití AI je nutné transparentně uvést (jaký nástroj, v jaké fázi práce a jakým způsobem byl využit). Využití AI není povoleno pro přípravu textu shrnující odbornou literaturu (varianta D závěrečné práce). Přejímání výsledků generovaných AI v jejich doslovné nebo mírně upravené podobě a jejich vydávání za vlastní dílo je považováno za plagiátorství. Více informací o využívání AI na FSV UK viz Stanovisko UK a Doporučení pro studující.


Vyučující mohou využívat nástrojů AI pro přípravu výukových materiálů a zpětné vazby na studentské výstupy v intencích Stanoviska UK a Doporučení pro vyučující. O případném použití AI studenty informují.

Specifikace požadavků na jednotlivé formy závěrečné práce je dostupná v Moodle.

Studenti mohou při přípravě výstupů využívat nástrojů umělé inteligence (AI). Použití AI je nutné transparentně uvést (jaký nástroj, v jaké fázi práce a jakým způsobem byl využit). Využití AI není povoleno pro přípravu textu shrnující odbornou literaturu (varianta D závěrečné práce). Přejímání výsledků generovaných AI v jejich doslovné nebo mírně upravené podobě a jejich vydávání za vlastní dílo je považováno za plagiátorství. Více informací o využívání AI na FSV UK viz Stanovisko UK a Doporučení pro studující.


Vyučující mohou využívat nástrojů AI pro přípravu výukových materiálů a zpětné vazby na studentské výstupy v intencích Stanoviska UK a Doporučení pro vyučující. O případném použití AI studenty informují.

Závěrečná práce musí být odevzdána do Moodle nejpozději do 26. května (1. termín) či 9. června (2. termín) či 30. června (3. termín).

Last update: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (19.02.2025)
Literature - Czech

Základní literatura:

Kohoutek, J.; Veselý, A., Špačková, Z. (Eds.) Vzdělávací politika. Brno: Masarykova univerzita.

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v aktuálním znění

 

Další literatura a zdroje jsou uvedeny u jednotlivých témat v Moodle

 

Last update: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (15.02.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html