Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Učitelství filozofie pro střední školy (0114TA300143)

    Fakulta: Filozofická fakulta
    Studijní program: Učitelství filozofie pro střední školy (N0114A300143)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: navazující magisterské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 15
    Standardní doba studia: 2 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    7 / 14

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky 1: 31.03.2025
      Poznámka k termínu 1: Harmonogram přijímacího řízení: https://www.ff.cuni.cz/prijimaci-rizeni/harmonogram/
      Termín podání přihlášky 2: 07.08.2025
      Poznámka k termínu 2: týká se dodatečného přijímacího řízení
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Poplatek za elektronickou formu přihlášky: 455 Kč
      Poznámka: Uchazeč v tíživé sociální situaci může za stanovených podmínek podat přihlášku ke studiu na Univerzitě Karlově zdarma (více zde: https://centrumcarolina.cuni.cz/CA-78.html). 
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      kombinovatelnost: pouze sdružené studium; kombinovatelnost se všemi navazujícími magisterskými programy učitelství

      -----

      Informace pro dodatečné přijímací řízení:

      Lhůta pro podávání přihlášek: do 7. 8. 2025

      Termín přijímacích zkoušek: 25.–29. 8. 2025, náhradní termín 2.–4. 9. 2025

      Předpokládaný počet přijímaných v dodatečném řízení pro tento program: 5

      Termín pro zaslání požadovaných podkladů k přijímací zkoušce je do 10. 8. 2025.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      přijímací zkouška: jednokolová (ústní)

       

      popis přijímací zkoušky:

      ústní zkouška:

      1)      ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)

      2)      motivace ke studiu a zájem o obor (výhodou, nikoliv podmínkou je zkušenost s vedením kroužků pro děti a mládež, zkušenost s doučováním, lektorská činnost apod.; výhodou jsou také zkušenosti související s filozofií či jejím učitelstvím, např. filozoficky orientované seminární práce, doložená účast na filozofických kurzech na vysoké škole apod.) (max. 20 bodů)

      kritéria hodnocení motivace a zájmu obor:

      ·         přesvědčivá motivace – konkrétně a jasně formulovaná a dostatečně obhájená, odpovídající náplni studia programu na FF UK: 20–14 bodů

      ·         částečně přesvědčivá motivace – poměrně konkrétně formulovaná a obhájená, vcelku odpovídající náplni studia programu na FF UK: 13–7 bodů

      ·         nepřesvědčivá motivace – vágně vysvětlená a nedostatečně obhájená, příliš neodpovídající náplni studia programu na FF UK: 6–0 bodů

      3)      posouzení argumentačních, formulačních a interpretačních dovedností na základě předem dodaných písemných materiálů (bakalářské či rozsáhlejší seminární práce) a rozpravy nad nimi (max. 30 bodů)

      4)      rozhovor nad seznamem prostudované primární filozofické literatury (seznam musí sestávat z 8 až 10 položek dle volby uchazeče) (max. 40 bodů)

       

      V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude tato část zkoušky prominuta a získá za ni plný počet bodů (10).

       

      doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:

      pedagogika

      Kalhous, Z., Obst, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP, 2003.

      Kasíková, H., Vališová, A. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing, 2011.

      Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013.

       

      psychologie

      Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001. (1. část)

      Krejčová, L. Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál, 2013.

      Říčan, P. Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing, 2016.

       

      další požadavky ke zkoušce:

      Uchazeč do 15. 5. 2025 prostřednictvím informačního systému odevzdá:

      ·         bakalářskou práci (není-li dokončena, pak její co nejrozsáhlejší část); případně další rozsáhlejší seminární práce z předchozího vysokoškolského studia dle vlastního výběru (o maximálním celkovém rozsahu 30 normostran),

      ·         podrobný výpis předmětů absolvovaných během bakalářského či jiného vysokoškolského studia,

      ·         seznam prostudované primární odborné filosofické literatury (seznam musí sestávat z 8 až 10 položek dle volby uchazeče).

      -----
      Podmínky přijímacího řízení ke studiu na FF UK:  https://is.cuni.cz/studium/prijimacky/index.php?do=info_fakulta&fak=11210

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou. Podmínkou přijetí ke studiu v magisterském studijním programu, který navazuje na bakalářský studijní program, je rovněž řádné ukončení studia v kterémkoliv typu studijního programu.



      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 10.05.2025 Do: 13.06.2025
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 18.06.2025 Do: 20.06.2025
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      další informace:

      ·         stránka „Magisterské studium učitelství pro střední školy“ na webu Ústavu filosofie a religionistiky: https://ufar.ff.cuni.cz/cs/uchazec/filosofie/prijimaci-rizeni/magisterske-studium-ucitelstvi-pro-stredni-skoly/

      ·         web Učitelství na FF UK: https://ucitelstvi.ff.cuni.cz/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Absolventi programu jsou připraveni:

      ·         vykonávat učitelskou profesi v oboru filosofie i v aprobacích tomuto oboru blízkých na všech druzích a typech středních škol a na druhém stupni základní školy,

      ·         působit v dalších pozicích ve vzdělávacím systému vyžadujících plnou učitelskou kvalifikaci,

      ·         uplatnit se v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích, které vyžadují schopnost kritického myšlení či schopnost zjednat si nadhled v rozhodovacích procesech,

      ·         ucházet se o pokračování v doktorském studiu, primárně v programech Filozofie, Pedagogika a programech blízkých a pracovat jako akademický nebo vědecký pracovník.