PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Řízení kvality služeb - YMRP0013
Anglický název: Quality Management System in Service Organizations
Zajišťuje: Program Řízení a supervize (24-KRS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Dana Hradcová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Romana Pištěková (21.05.2018)
Témata: 1) Pojmové vymezení v oblasti řízení kvality 2) Historický vývoj přístupů k jakosti a kvalitě, kvalita jako hodnota 3) Modely a nástroje řízení kvality (ISO, TQM, EFQM, CAF, Benchmarking…) 4) Politika podpory kvality v ČR a v Evropě (strategie a cíle, oceňování kvality) 5) Vymezení pojmů souvisejících s kvalitou zdravotní péče 6) Systémy sledování a zvyšování kvality poskytované zdravotní péče 7) Standardy pro podporu zdraví v nemocnicích, nástroj sebehodnocení, provádění auditů 8) Hlavní znaky systémů sociálních služeb v evropských zemích 9) Nástroje pro zvyšování kvality v oblasti sociálních služeb 11) Standardy kvality sociálních služeb a jejich hodnocení 12) Individualizace poskytované péče 13) Kultura organizace orientovaná na uživatele služeb
Požadavky k zápisu
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.05.2021)

Kurz je určen výhradně studujícím 2. ročníku studijního programu Řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích, a není proto možné si jej zapsat po webu.

Sylabus
Poslední úprava: Romana Pištěková (21.05.2018)

Samostudium studijních materiálů vložených v Moodle k problematice kvality a zpracování seminární práce, která je jedním z požadavků pro získání atestace.

Studenti prezenční formy studia mají povinnou účast 80%.

Povinná literatura:
NENADÁL, J., NOSKIEVIČOVÁ, D., PETŘÍKOVÁ, R., PLURA, J., TOŠENOVSKÝ, J. Moderní management jakosti. Dotisk 1. vydání. Praha, Management Press 2011. 380 s. ISBN 978-80-7261-071-6.

HAVRDOVÁ, Z. a kol. Hodnoty v prostředí sociálních a zdravotních služeb. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2010, 207 s. ISBN 978-808-7398-067.

Zákony a vyhlášky (ve znění pozdějších předpisů):

Zák. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách

Vyhl. č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách

Zák. č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách

Vyhl. č. 98/2012 Sb. o zdravotnické dokumentaci

Vyhl. č. 99/2012 Sb. o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb

Vyhl. č. 102/2012 Sb. o hodnocení kvality a bezpečí lůžkové zdravotní péče

Doporučená literatura:
HAVRDOVÁ, Z., ŠMÍDOVÁ, O., ŠAFR, J., ŠTEGMANNOVÁ, I. Organizační kultura v sociálních službách jako předmět výzkumu: osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice. 1. vyd. Praha: FHS UK, 2011, 207 s. ISBN 978-808-7398-159.

MÁTL, Ondřej a Milena JABŮRKOVÁ. Kvalita péče o seniory: řízení kvality dlouhodobé péče v ČR. 1. vyd. Praha: Galén, 2007, 176 s. ISBN 978-807-2624-997.

MÁTL, Ondřej a Milena JABŮRKOVÁ. Kvalita péče o seniory II: řízení kvality dlouhodobé péče v mezinárodním srovnání. 1. vyd. Praha: Galén, 2007, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7262-524-6.

Mezinárodní akreditační standardy pro zdravotnická zařízení, Praha: Grada 2004

PILLINGER, J. Quality in social public services. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities 2001. ISBN 92-897-0066-1.

Studijní opora:
Prezentace a studijní materiál vložené v Moodle.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK