|
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (11.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (11.01.2022)
Umožnit studentkám a studentům aplikovat teoretické poznatky v prostředí konkrétní organizace. Posílit analytické a komunikační dovednosti studentů. Zapojit studentky a studenty do řešení aktuálních provozních problémů konkrétních poskytovatelů sociálních anebo zdravotních služeb a tím je seznámit s každodenním chodem těchto subjektů. |
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (15.01.2022)
Povinná:
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (28.04.2022)
Obsah a struktura: Kurz je členěn do třech tematických okruhů, které svým obsahem kopírují klíčové fáze realizace praxe řízení ve vybrané organizaci. OKRUH 1:Účel praxe řízení a různé přístupy k jejímu provedení. Volba organizace, rozhodování mezi provedením praxe u vlastního zaměstnavatele, nebo v jiné organizaci (výhody a nevýhody jedné nebo druhé volby). Formulování vlastních očekávání od praxe a propojení praxe s vlastním osobnostním a profesním růstem. Četba k okruhu: DRUCKER, Peter F. 2000. Řízení sebe sama. In. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management press, s. 153-183. VRZÁČEK, P. 2016. Manuál praxe řízení. Praha: FHS UK. OKRUH 2:Obsah dohody o praxi řízení a její uzavření. Vyjednávání o cíli a způsobu provedení praxe řízení ve vybrané organizaci. Vytvoření plánu praxe řízení a jeho prezentace zástupcům organizace. Finalizace plánu na základě obdržených připomínek, tvorba časového harmonogramu. Definování rizik spojených s plněním cíle praxe řízení a navržení postupů jejich řízení. Etické aspekty v praxi řízení. Četba k okruhu: DRUCKER, Peter F. 2012. Řízení podle cílů a sebekontrola. In. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management press, s. 101-112. OKRUH 3:Realizační fáze praxe řízení. Plnění stanoveného plánu a definovaného cíle praxe. Komunikace a řízení vztahů v realizační fázi. Překonávání překážek, předcházení konfliktům, případně jejich řešení. Výstupy praxe řízení a jejich kvalita. Závěrečná zpráva, její obsahové a formální kritéria a její schvalovací proces. Vyhodnocení úspěšnosti a přínosu praxe pro organizaci a pro praktikanta. Příprava na předmět Praxe řízení II. Četba k okruhu: PLAMÍNEK, Jiří. 2000. Řízení a podpora skupin. In. Synergický management. Praha: Argo, s. 161-192. VRZÁČEK, P. 2016. Manuál praxe řízení. Praha: FHS UK. Výstup:Student/ka: Umí řídit proces praxe řízení tak, aby ve stanoveném čase vedl k dosažení definovaného cíle. Dokáže na základě uzavřeného smluvního vztahu naplnit jeho předmět a dodržet přitom stanovené smluvní podmínky Formuluje cíl, plán a časový harmonogram praxe řízení, je si vědom/a rizik, která mohou ovlivnit implementaci navrženého plánu a umí eliminovat dopad těchto rizik na způsob provedení praxe.
Volba organizace je na studentovi, případně pomůžeme organizaci zajistit či doporučit. Příklady organizací kde studenti praxe vykonávají: Podané ruce, o.p.s.; Včelka sociální služby, o.p.s.; Centrum sociálních služeb B. Bureše, o.p.s.; proFem - centrum pro oběti domácího a sexuálního násilí, o.p.s.; Palata - domov pro zrakově postižené; Diakonie Českobratrské církve evangelické; Všeobecné fakultní nemocnice; Romodrom, o.p.s.; FN v Motole; Doma ve Kdyni - Centrum sociálních služeb; Theia - krizové centrum, o.p.s.; Pestrá, o.p.s.; ad. Kontrakty, dohody, smlouvy k praxi jsou k dispozici v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13059 |
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (11.01.2022)
Hodnoceno je včasné uzavření dohody o praxi řízení, dále pak kvalita plánu praxe řízení, zejména pak definice cíle, výstupů a plánu realizace. Klíčovou váhu při hodnocení má pak závěrečná zpráva z praxe a obsah vyjádření kontaktní osoby. |