|
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (06.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (06.01.2022)
Studenti/ky znají specifika a různé formy manažerské komunikace. Studenti/ky znají a umí použít základní divergentní a konvergentní metody participativního rozhodování. Každý student/ka má přímou zkušenost s přípravou porady a provedením jedné z metod participativního rozhodování a má příležitost tento proces reflektovat na základě obdržené zpětné vazby. |
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.01.2022)
Povinná:
|
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (06.01.2022)
Obsah kurzu je členěn do čtyř navazujících tematických okruhů, které vzájemně přispívají k naplnění cílů. Kurz studenty a studentky vede k posílení jejich komunikačních kompetencí, zvláště pak k posílení jejich kompetencí potřebných k přípravě a provedení porad, na kterých dochází participativním způsobem k přijímání týmových, nebo skupinových rozhodnutí. OKRUH 1: Jaké jsou formy manažerské komunikace? Čím se od sebe liší a jaká jsou jejich specifika? Co je participativní skupinové rozhodování a v jakých situacích jej lze využít při řízení organizace? Četba k okruhu: PLAMÍNEK, Jiří 2000. Ovlivňování mezilidské komunikace. In. Plamínek, J. Synergický management. Praha: Argo., s. 83-128 OKRUH 2: Divergentní, konvergentní a smíšené metody využitelné ve skupinovém rozhodování. Charakteristika jednotlivých metod, jejich výhody a nevýhody, příklady využití. Diskuse. Četba k okruhu: ZATLOUKAL, L. 2019. Facilitace zaměřená na řešení, In: Spoluvytváření změn. Různé podoby přístupu zaměřeného na řešení v teorii, praxi a ve výskumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. S. 209-225. BEDNAŘÍK, Aleš 2008. Metody sběru a třídění. In. Bednařík, A. Facilitace. Kladno: AISIS, s. 96-102 OKRUH 3: Příprava procesu skupinového rozhodování. Definování cíle, stanovení programu, způsoby uspořádání místnosti, využití techniky, řízení rizik v přípravné fázi. Četba k okruhu: VRZÁČEK, P. 2012. Dílna komunikace - facilitace. Praha: FHS UK.
OKRUH 4: Reflexe výstupu a zpětná vazba. Využití reflexe a zpětné vazby při definování vzdělávacích potřeb a v procesu učení. Identifikace silných a slabých stránek facilitátora a další způsoby osobního rozvoje. Četba k okruhu: PLAMÍNEK, J. 2010. Učení a vzdělávání. In. Plamínek, J. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada Publishing.
Výstup: Student/ka: Umí rozlišit různé způsoby manažerské komunikace a dokáže je charakterizovat. Dokáže připravit jednání, na kterém bude docházet ke skupinovému rozhodování. Umí použít minimálně jednu techniku uplatnitelnou při skupinovém rozhodování. Umí poskytnout konstruktivní zpětnou vazbu ostatním. Vyzkouší si reflexi vlastního výkonu a na základě jejího obsahu pak dokáže pojmenovat své vlastní silné a slabé stránky a navrhnout další způsob vlastního rozvoje. |
|
||
Poslední úprava: Romana Pištěková (06.01.2022)
Student/ka zpracuje přípravu procesu skupinového rozhodování, při simulovaném výstupu předvede použití jedné techniky. Na základě vlastního prožitku a obdržené zpětné vazby zpracuje reflexi svého vystoupení a navrhne způsob dalšího rozvoje v oblasti manažerské komunikace. Hodnocení (počet bodů): Komplexnost a kvalita písemné přípravy - 3 Srozumitelnost, zřetelnost projevu - 3 Práce se skupinou, reagování na potřeby skupiny - 3 Používání pomůcek, práce s flipchartem, písmo, technické zvládnutí výstupu - 4 Zaslání sebehodnocení, zpracování výstupů a zpětné vazby - 2 15 - 13 bodů výborně 12 - 10 bodů velmi dobře 9 - 7 bodů dobře >7 bodů nesplnil |