PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2022/2023
   Přihlásit přes CAS
Design kvantitativního výzkumu II. (kombinovaná forma) - YMH140
Anglický název: Design of Quantitative Research II. (Distance Learning)
Zajišťuje: Program Historická sociologie (24-HS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/10, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: PhDr. Blanka Jirkovská, Ph.D.
PhDr. Stanislav Hampl
Neslučitelnost : YMH540
Prerekvizity : YMH135
Záměnnost : YMH040
Je neslučitelnost pro: YMH540
Je prerekvizitou pro: YMH119
Je záměnnost pro: YMH040
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Karolína Šedivcová (19.04.2018)
Kurz obsahově navazuje na předmět Design kvantitativního výzkumu I., dále rozvíjí metodologické znalosti studentů směrem k praktickému uplatnění. Důraz je kladen zejména na kvantitativní dotazníková šetření. Kurz poskytuje též informace o nejrozšířenějších aplikacích kvantitativního sociologického výzkumu – výzkumu veřejného mínění, volebního chování, trhu a médií a o jejich širších souvislostech. Důležitou součástí kurzu jsou prezentace studentských projektů, jejich rozbor a diskuse.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Stanislav Hampl (13.06.2019)

samostatný projekt sociologického výzkumu

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Karolína Šedivcová (19.04.2018)
Osnova semináře:
1. Práce tazatele, vedení rozhovoru.

2. Tazatelské sítě.

3. Smíšený mód dotazování.

4. Etické a právní souvislosti empirického výzkumu.

5. Základní zpracování dat, příprava dat pro analýzu.

6. Závěrečná zpráva a další výstupy z výzkumu.

7. Sekundární analýza výzkumných dat.

8. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání postojů, hodnot, veřejného mínění.

9. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání politiky, volebního chování.

10. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání médií.

11. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání trhu.

12. Sociologický výzkum v mediálním prostoru.

13. Závěrečná diskuse o metodologických problémech dané oblasti.

Povinná literatura:

  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
  • ŠUBRT, J. a kol. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění. Teorie a výzkum. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 978-80-7367-381-9.

Doporučená literatura:

  • HAGUE, P. Průzkum trhu. Praha: BizBooks, 2003. ISBN 978-80-7226-917-8.
  • JEŘÁBEK, H. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-342-3.
  • KREJČÍ, J. (ed.) Kvalita výzkumů volebních preferencí. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2004. ISBN 978-80-7330-056-7.
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK