PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy muzejních studií - YC302EE10
Anglický název: The Basics of Museum Studies
Zajišťuje: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2005
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Staré označení: C302EE10I
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: JOSIFKO (09.01.2008)
Kurs ve výkladové části uvádí do celé šíře problematiky spojené s veřejnou prezentací výtvarných děl, její historii, kulturně-společenské místo, komplexnost zajišťování. V praktické části naznačuje možnost, jak pořádat materiál určený k vystavování a jak zvládat časovou danost i personální rozrůzněnost celé realizace.
Sylabus
Poslední úprava: JOSIFKO (09.01.2008)

1. Pojem výtvarná výstava. Definice výtvarné výstavy. Exponát a artefakt. Ostenze jako základní princip.

2. Obsah a záměr výtvarné výstavy. Téma a výběr exponátů, druhy výstav podle tématu. Záměr a důvody výstavní činnosti (kulturní, ekonomické...). Záměr a anotace. Záměr a nároky na jeho naplnění.

3. Subjekty výtvarné výstavy. Pořadatel výstavy. Autor výstavy. Kurátor. Architekt. Redaktor katalogu. Grafik.

4. Prvky realizace výstavy. Průnik hledisek - věcné, časové, prostorové, informační, právní a ekonomické.

5. Věcné hledisko - exponáty a katalog výstavy v užším smyslu, katalogové údaje; výstavní katalog v širším smyslu, jeho obsah (oficiální projevy, poděkování, odborné texty, literatura a soupis výstav, katalog děl, obrazová část, rejstříky, sponzoři).

6. Časový horizont - harmonogram, hlavní termíny, síťový graf.

7. Prostorový horizont - místo konání, architektonické řešení, osvětlení, instalace, údržba.

8. Informační hledisko. Public relations. Mass media.

9. Právní a smluvní hlediska.

10. Ekonomické hledisko. Nákladové položky. Příjmové položky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK