PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do studia ludologie - YBKC194
Anglický název: Introduction to Ludology
Zajišťuje: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Daniel Říha, Ph.D. (10.01.2022)
Kurz studentům poskytne základní vstupní znalost v oblasti studií počítačových her – oboru ludologie, se zaměřením na rozbor počítačových her jako svébytné mediální a umělecké formy.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniel Říha, Ph.D. (10.01.2022)

Povinná:

  • AARSETH, Espen. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. : The Johns Hopkins University Press, 1997, s. ISBN .
  • HUIZINGA, Johan. Homo Ludens. : Nakladatelství Studia Ypsilon, 1971, s. ISBN .
  • JUUL, Jesper. Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. : MIT Press, 2005, s. ISBN .
  • MÄYRÄ, Frans. An Introduction to Game Studies. Londýn: Sage, 2008, s. ISBN .
  • CLARKE, A. and G. MITCHELL, G. (eds.). Videogames and Art. : Intellect Publishing, 2007, s. ISBN .

Doporučená:

  • RAESSENS, J. and J. GOLDSTEIN. Handbook of Computer Game Studies. : MIT Press, 2005, s. ISBN .
  • RYAN, M.L.. Beyond Myth and Metaphor: The Case of Narrative in Digital Media. In Game Studies. 1 (2001): -.
  • STOCKBURGER, Axel. The Rendered Arena: Modalities of Space in Video and Computer Games. : VDM Verlag, 2009, s. ISBN .
  • STRAUSS, W. and M. FLEISCHMANN. The Art of the Thinking Space: A Space Filled with Data. In Digital Creativity. (2020): -.
  • SOKOL, Jan. Hra. In SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka . Praha: Vyšehrad, 2010, s. 74-78. ISBN ..
  • FRASCA, Gonzalo. Ludology Meets Narratology: Similitude and differences between (video)games and narrative. In Ludology.org. (1999): -.
  • FINK, E.. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993, s. ISBN .
  • ESKELINEN, Marku. The Gaming Situation. In Game Studies. 1 (2001): -.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Daniel Říha, Ph.D. (10.01.2022)

1) Základy pro studium počítačových her
2) Vizuální média a médium počítačových her
3) Počítačové hry jako simulace
4) Rozhraní počítačových her
5) Procedurální rétorika
6) Ludologický přístup studia počítačových her
7) Narativní metody studia počítačových her
8) Vývoj oboru po debatě směrů (naratologický vs. ludologický)
9) Problematika herního prostoru
10) Etický design v počítačových hrách
11) Počítačové hry jako kategorie umění
12) Seriózní hry
13) Virtuální a rozšířená realita (VR/AR/XR)

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Daniel Říha, Ph.D. (10.01.2022)

Záverečná práce v kombinaci s testem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK