Blokový kurz. Prezentace audiovizuální tvorby vznikající v rámci kurzů Kreativního modulu FHS doplněná dílnami pro
zájemce o audiovizuální tvorbu.
Názvy dílen:
1. dílna - Úvod do Machinimy (Daniel Říha),
2. dílna - Filmařská praktika (Marek Dobeš),
3. dílna - Film a pop-věda (Jan Kadeřábek),
4. dílna - Natáčení dyadických a triadických interakcí (Radek Trnka).
Poslední úprava: Bc. Lenka Lukešová (01.12.2009)
This intensive weekend course aims at a presentation of audiovisual works of students enrolled in the courses of the Creative module at the Faculty of Humanities. The course will be combined with workshops for those interested in the audiovisual production.
Metody výuky
Poslední úprava: BLACKMAMBA (29.06.2009)
Každý zapsaný student se postupně povinně zůčastní práce ve všech dílnách.
Sylabus
Poslední úprava: Bc. Kristýna Brunclíková (30.04.2009)
Časový rozpis:
Čtvrtek (aula)
12:30 Radek Trnka - Natáčení diadických a triadických interakcí - skupina A
15:30 Radek Trnka - Natáčení diadických a triadických interakcí - skupina B
18:00 Hodina filmových nadějí
19:00 Galavečer (předpokládaný konec je 22:00)
Pátek - volno
Sobota (aula/1036/1031)
12:00 -
18:00
Marek Dobeš
- Jak se stát filmařem
Jan
Kadeřábek - Popularizacevědy ve filmu a
TV aneb Filmař versus vědec
Neděle (aula/1036)
12:00
Panelova diskuse - Založení internetové univerzitní televize (předpokladaný
program - bude ještě upřesněno)
15:00 - 18:30
Úvod do machinim
Obsah jednotlivých dílen:
1. dílna – Úvod do Machinimy Daniel Říha Anotace: PhDr. Daniel Říha PhD. ve své dílně poskytne studentům základní znalosti v oblasti tvorby animovaného videa s využitím herních enginů. Důraz je kladen především na porozumění procesu kombinace 3D obsahu a možností tvorby animovaných videí v počítačových hrách pomocí metody screen capture. Studenti budou dále v průběhu dílny prakticky seznámeni s úvodní fází přípravy a realizace animovaného videa typu Machinima v prostředí aplikace Moviestorm.
Povinná literatura: JANDA, Luděk. CINEPUR, Machinima. http://www.cinepur.cz/article.php?article=900. 2005. č. 42.
Doporučená literatura: HANKCOCK, Hugh, INGRAM, Johnie. Machinima for Dummies. Wiley. 2007. 403 s.. ISBN: 0470096918. MARINO, Paul. 3D Game-Based Filmmaking: The Art of Machinima. 2004. 520 s.. ISBN: 1932111859 .
2. dílna – Filmařská praktika Marek Dobeš Anotace: Tato dílna je zaměřena ryze prakticky, studenti si v ní mohou vyzkoušet, jaké to je natáčet film. Každý vyzkouší pozici kameramana, režiséra i herce pod odborným vedením externího lektora Marka Dobeše.
3. dílna – Film a pop-věda Jan Kadeřábek Anotace: BcA. Jan Kadeřábek se za projekt Odhalení, na kterém spolupracoval s Mgr. Marinou Vančatovou, stal držitelem Zlaté pandy (cena BBC za přírodovědecký a naučný film). Během této dílny se studenti seznámí s postupy, jak lze skloubit film a vědu. Dále jim bude názorně předvedeno, co se míní pojmem pop-věda (populární věda).
4. dílna – Natáčení diadických a triadických interakcí Radek Trnka Anotace: Ing. Radek Trnka, PhD. seznámí studenty s praktickými otázkami videotvorby. Dílna bude zaměřena zejména na základy práce s kamerou v kontextu uchopení diadických a triadických mezilidských interakcí – jejich osové vztahy, prostor, skladba záběrů.