PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketing a sport - PMNG140N
Anglický název: Marketing and sport
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)
Kurs seznamuje studenty s aplikacemi marketingu do oblasti sportu. Charakterizuje sport jako sportovní průmysl zabývá se jeho jednotlivými segmenty, dále sportovními produkty a jejich specifikaci, která podmiňuje úspěšnost jejich prodeje. Studenti pracují na modelových úlohách v oblasti marketingu a sponzorování sportovních organizací a sportovních akcí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (16.08.2023)

Cílem předmětu  je získání  znalostí a přehledu o vývoji teorie marketingu sportu a možných aplikací marketingu do oblasti sportu. Výstupy z učení představují souhrnně vědomosti, znalostí a dovedností, které student studiem Marketingu sportu získá.

Student po absolutoriu sportovního marketingu umí, tedy získá  vědomosti umožňující

- popsat a vysvětlit tržní situaci ve sportu;

- vymezit vlastnosti sportovních produktů;

- popsat  a odlišit přístupy různých autorů ke klasifikaci sportovních produktů;

- popsat a vysvětlit působení tržního mechanismu ve sportu;

- popsat a odlišit  marketingový mix pro sportovní akce, sportovní služby, sportovní organizace;

- vysvětlit problematiku prodeje reklamy ve sportu v návaznosti na užití specifických médií a masových médií ve sportu;

- vysvětlit problematiku sponzorování sportu;

- připravit podklady pro jednání s partnerem sportu;

- navrhnout sponzorskou a darovací smlouvu;

- vypracovat projekt sponzoringu pro sportovní akci;

- prezentovat vývojové trendy marketingu sportu preferované jednotlivými autory i  marketingovými agenturami.

Student po absolutoriu předmětus chopen srozmitelně a přesvědčivě sdlovat laikům i odborníkům informace o problematice marketingu sportu  včetně vlastních názorů a zejména ve vztahu krealitě České republiky.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

zpracování modelové úlohy, 70%tní úspěšnost v testu

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. Vydání 2009 s podporou výzkumného záměru UK FTVS MSM0021620864. Praha: Olympia, 2009. 226 s. ISBN 978-80-7376-150-9.

MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON,W.A. Sportmarketing. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2000. p.441. ISBN 0-88011- 877-6.

GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217.

GRAHAM, S., NEIROTTI, L.D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3.

FERRAND, A., McCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation: Building networks and relationships. New York: Routledge, , 2009. ISBN 0-415-45330-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. Praha: Grada., 2003. 122 s. ISBN 80-2470-0557-5.

HANNAGAN, T. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1992. 205s., ISBN 80-85943-07-7.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

zpracování modelové úlohy, 70%tní úspěšnost v testu

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

Semináře:

1. Uplatnění marketingu ve sportu. Marketingové aplikace ve sportu.

2. Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.

3. Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.

4. Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.

5. Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.

6. Projektová úloha (zadání).

7. Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Marketingová komunikace ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.

8. Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení.

9. Techniky prodeje reklamy ve sportu - hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.

10. Sponzorování sportu. Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování.

11. Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.

12. Trendy a vývoj marketingu sportu v ČR. Značka ve sportu. Marketingové výzkumy ve sportu.

13. Zhodnocení zpracované projektové úlohy.

14. Test

Studijní opory
Poslední úprava: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc. (04.02.2021)

K předávání informací, znalostí a odborností bude využito on-line komunikační platformy ZOOM event.. Teams (přihlášení pomocí odkazu – distribuce e-mail). Dále pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Zoom:

https://cuni-cz.zoom.us/j/92242611583?pwd=Nno4ZUlOMm13bE9qa1c2WUxOSFFKUT09

Meeting ID: 922 4261 1583

Passcode: produkt

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK