PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávací technologie v práci učitele - OPNZ0I152C
Anglický název: Educational Technology for Teachers
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/2, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 20 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Vyučující: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D. (24.01.2019)
Posláním studijního předmětu Vzdělávací technologie v práci učitele je seznámit studenty navazujícího magisterského studia s možnostmi aplikace informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení s důrazem na využití webových a online technologií. Mezi zařazené okruhy patří problematika webu, komunikačních nástrojů, cloudu, e-learningu a hodnocení. Cílem je přispět k poznání a pochopení současného potenciálu ICT ve vzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D. (24.01.2019)
  • NEUMAJER, O. Inovativní výukové aktivity pro rozvoj dovedností pro 21. století. Univerzita Karlova: Praha 2013. ISBN 978-80-7290-653-6.
  • SMITH, N. S. Moodle Course Design Best Practices. Packt Publishing: UK, 2018. ISBN 978-17-8934-860-6.
  • HAND, R., BELL, T. KENT, D. Mahara ePortfolios: Beginner's Guide. Packt Publishing: UK, 2012. ISBN 978-18-4951-776-8.
  • Metodický portál RVP.cz (http://www.rvp.cz/)
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D. (25.01.2019)
  • Využití webu ve vzdělání
    • Online platformy
      • Wiki, Podcasting
    • Vzdělávací obsahy
      • RVP, DUM
  • Využití komunikačních nástrojů ve vzdělávání
    • Tradiční technologie
      • E-mail, IM, diskusní fóra
    • Sociální sítě
      • Elgg, Mastodon
  • Využití cloudovových technologií ve vzdělání
    • Sdílení a synchronizace
      • ownCloud, Nextcloud
    • Vzdálený přístup
      • Vzdálená plocha pro přístup a aplikace
  • Využití e-learningových technologií ve vzdělávání
    • Systémy pro e-learning
      • Představení a charakteristika
    • VLE Moodle
      • Práce v rámci kurzu
  • Využití technologie pro hodnocení ve vzdělávání
    • Informační systém školy
      • Škola online, Bakaláři
    • E-portfolio Mahara
      • Práce v rámci portfolia
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Viktor Fuglík, Ph.D. (24.01.2019)

Klasifikovaný zápočet

  • Aktivní práce v seminářích
  • Zpracování praktických úkolů zadávaných na seminářích či prostřednictvím Moodle

Pozn.: Zápočet nemusí být udělen, jestliže úkoly nejsou zpracovávány průběžně.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK