PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Akční výzkum v SC5 - OPNZ0B165C
Anglický název: Action research in SC5
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 0/3, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (03.02.2019)
Volitelný předmět pro studenty učitelských oborů (učitelství VVP) pro LS 2018/19. Bude realizován ve spolupráci s koordinátory vzdělávacích modulů projektu OP VVV "Společenství praxe" (projekt 664).
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (03.02.2019)

Nezvalová, D. (2002).Akčním výzkumem k zlepšení kvality školy. e-Pedagogium [on-line], 2002, roč. 2, č. 4. [cit. 2015-15-12]. Dostupné z: http://epedagog.upol.cz/eped4.2002/clanek02.htm

Nezvalová, D. (2003). Akční výzkum ve škole. Pedagogika, roč. 53, č. 3 s. 300-308.

Pavelková, A. (2012).Akční výzkum v pedagogickém prostředí. Brno: Masarykova univerzita. Diplomová práce.

Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál.

Herr, K., Anderson, G. L., (2005). The Action Research Dissertation. A Guide for Students and Faculty. Thousand Oaks, California: Sage Publications, Inc.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (26.10.2019)

Výstupem z předmětu je zápočet.

Je udělen na základě zpracované reflektivní zprávy o akčním výzkumu a vystoupení na setkání jednotlivých modulů Společenství praxe.

Sylabus
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (03.02.2019)

A) Vstupní školení, vytvoření plánu akčního výzkumu s didaktiky a pracovníky ped.-psych. přípravy, zácvik do metod – toto bude realizováno před nástupem do praxe.

B) Praxe – 36 hodin přímé práce v terénu, konzultace s učiteli, didaktiky, pracovníky ped.-psych. přípravy, reflektivní seminář se zpracováním podkladových materiálů vzhledem k výuce.

C) Závěrečné zpracování výzkumné zprávy, prezentace na projektovém setkání.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (03.02.2019)

Vstupním předpokladem je účast na fakultním setkání k projektu, dohoda o spolupráci s fakultním koordinátorem a tzv. mentorem akčního výzkumu ze spolupracující ZŠ.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (03.02.2019)

Výstupem z předmětu je zápočet.

Je udělen na základě zpracované reflektivní zprávy o akčním výzkumu a vystoupení na setkání jednotlivých modulů Společenství praxe.

Téma akčního výzkumu a průběh realizace výzkumu je dohodnut na vstupním setkání - s koordinátorem vzdělávacího modulu a mentorem akčního výzkumu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK