PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Gallery and Museum Education - OPNW2V109A
Anglický název: Gallery and Museum Education
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Prerekvizity : OPNW2V104A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.09.2018)
The course introduces works of art in cultural institutions, public spaces and educational settings. Central themes comprise typology of art and cultural institutions, their missions, conceptions, collections, education programs in galleries and museums of art. Contemporary museums and galleries are viewed as media of communication. Gallery education in the context of contemporary pedagogical theories including theory of art education will be introduced. Examples of education programs and good practice will be taken from research projects and actual designs of education encounters with art.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.09.2018)

FULKOVA, M., TIPTON, T. (2013) DNA as a Work of Art: Processes of Semiosis between Contemporary Art and Biology', The International Journal of Art & Design Education, Volume 32, Issue 1, February 2013. Pp. 83 – 96. ISSN 1476 – 8062 (Print), ISSN 1476-8070 (Online)
FULKOVÁ, M., TIPTON, T., ISHIKAWA, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture). International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234
FULKOVÁ, M.; STRAKER, A.; JAROS, M.: The Empirical Spectator and Gallery Education. The International Journal of Art and Design Education. 2004, 23, n. 1, pp. 4-16. ISSN 1476-8062(print), ISSN 1476-8070 (Online)
FULKOVA, M., TIPTON, T. (2011) Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Perception and Creation of Art. In Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group. ISBN 978-0415-46562-2
PRINGLE, E.: The Artist-Led Pedagogic Process in the Contemporary Art Gallery: Developing a Meaning Making Framework. The International Journal of Art and Design Education. 2009, 28, n. 2, pp. 174-182. ISSN 1476-8070 (Online)


FULKOVA, M: One Own´s Path to Art. Selected Education Programs of the Museum of Decorative Arts and Galerie Rudolfinum. Praha: Pedagogická fakulta, 2015
FULKOVA, M., TIPTON, T.: Zde Jsem. Here I Am. In Mason, R., Buschkuehle, C.P. (Eds. (2013) Images & Identity. Educating Citzenship through Visual Arts. Bristol, Chicago: Intellect. ISBN 978-1-84150-742-2.

Online resources with digital galleries, education programs, case studies, teacher materials and example lesson plans:

www.image-identity.eu
www.gamuedu.cz
www.creativeconnexions.eu

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (01.02.2018)

Data: 19. 4., 3. 5., 17. 5.

1. Návštěva profesionálního prostředí – edukační oddělení a pojetí edukace v UPM. Komparace povahy galerijního a muzejního edukačního přístupu.

Analýza odborných textů. Pojmy a pricipy intertextuality a intervizuality v edukaci, nelineární (rizomatický) edukační přístup, kulturologické kontexty.

2.

Návštěva profesionálního prostředí – seznámení s výstavním projektem UPM, kurátorským pojetím, principy  tematizace kulturního obsahu, příprava vlastního pojetí pedagogické transformace (oblast pedagogical content knowledge).

Primární prameny a studijní pozadí: poskytne UPM, Mgr. Vladimíra Sehnalíková

 

3. Týmová práce v profesionálním prostředí – dokončení návrhu edukace, práce v týmech, vzájemná evaluace (peer review) návrhů a jejich pedagogické nosnosti a proveditelnosti.

Spolupráce s edukačním oddělením UPM.

4. Finální doladění scénářů edukačního modelu k provedení v praxi, scénáře workshopů pro veřejnost, časová dotace, týmy, vedení a jmenovitá zodpovědnost.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (24.09.2018)

Active participation in gallery workshops, analysis od case records and professional programs. Designing of a pilot program, peer review. Continual assesment of reflective journals and visual portfolio, submission of pilot studies on chosen issues.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK