PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Německý jazyk a komunikace ve výuce - OPNG3G034B
Anglický název: German language and communication in education
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 12 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D. (11.09.2022)
Cílem předmětu je rozvíjet u studentů dovednost komunikace s žáky a studenty v německém jazyce. Studenti si procvičují základní fráze v jednotlivých etapách vyučovací hodiny a v různých edukačních situací. Fráze jsou procvičovány v rámci mikrovýstupů, které jsou nahrávány videokamerou a následně analyzovány včetně rozboru chyb. Procvičovány budou fráze z následujících oblastí: Fáze pro začátek, průběh a konec hodiny. Fráze pro organizační pokyny - uspořádání třídy, časová organizace. Organizace žákovských činností. Fráze pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Fráze pro pozitivní motivaci žáků - pochvala, povzbuzení, napomenutí. Fráze pro zkoušení a testování žáků. Fráze pro zadání domácích úkolů. Fráze pro komunikaci žáků s učitelem.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (12.09.2022)
Celková časová zátěž studenta 40,0
Odpovídající množství kreditů 2
Zakončení Z
Přímá výuka
Přednášky: 0
Cvičení: 1
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 60 minut
Samostudium literatury (za semestr) 0 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 0 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 16 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 0 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (30.05.2020)

SCHART, Michael, LEGUTKE, Michael. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung München: Klett-Langenscheidt, 2012.  ISBN 978_31_260_6522_1.

ENDE, Karin, GROTJAHN, Rüdiger, KLEPPIN, Karin, MOHR, Imke. Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. München: Klett-Langenscheidt, 2012.  ISBN 978_31_260_6523_8.

KAUFMANN, Susan, ZEHNDER, Erich, VANDERHEIDEN, Elisabeth, FRANK, Winfried (Hrsg.) Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 4 – Zielgruppenorientiertes Arbeiten: Lernen lernen – Konfliktmanagement – Alphabetisierung – Berufsorientierung – Umgang mit Fossilisierung u.a.  Ismaning: Hueber, ISBN 978-3-19-131751-5.

KAUFMANN, Susan, ZEHNDER, Erich, VANDERHEIDEN, Elisabeth, FRANK, Winfried (Hrsg.) Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 2 – Didaktik. Methodik.  Ismaning: Hueber, ISBN 978-3-19-111751-1.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D. (13.09.2023)

Kurs je rozčleněn do osmi tematických bloků.

13. 10. Zahájení a ukončení vyučovací hodiny
20. 10. Motivace žáků a pochvala, pokárání žáků
27. 10. práce s učebnicí a rozvíjení klíčových komunikativních dovedností žáků
1. 12. práce ve dvojicích a skupinové aktivity žáků
8. 12. Hry ve výuce1
15. 12. Hry ve výuce2
22. 12. Média ve výuce1

2024

5. 1. Shrnutí obsahu kursu

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D. (11.09.2022)
Studenti se aktivně účastní výuky a připravují a presentují domácí úkoly.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK