PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Modelové chemické experimenty - OPNE4E033B
Anglický název: Model Experiments in Chemistry
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (18.01.2024)
Předmět je zaměřen na aplikaci vědeckého experimentu pro edukační pokusy. Cílem je získávat schopnost tvořit vhodné řídící otázky bádání a předkládat žákům experimenty podněcující jejich badatelské schopnosti ve standardní struktuře: formulace hypotézy, návrh postupu jejího ověření, vyvození a formulace závěrů, případně úprava hypotézy. Experimenty pokrývají základní témata výuky chemie na základních a středních školách. Studenti předloží návrh projektu a prezentují jej včetně demonstrace pokusu.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (18.01.2024)

BENEŠ, P. Reálné modelové experimenty ve výuce chemie. Praha: UK PedF, 1999. ISBN 80-86039-81-1.

PAPÁČEK, M. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování - cesta pro biologické vzdělávání generací Y, Z a alfa? Scientia in Educatione [online]. 2011, vol. 1, no. 1, pp. 17. ISSN 1804-7106.

STUCHLÍKOVÁ, I. O badatelsky orientovaném vyučování. In Proceedings of the Didaktiak biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování, České Budějovice, 2010, Jihočeská Univerzita, p. 129-135.

RUSEK, M., P. BENEŠ a V. KÖHLEROVÁ. Modelový experiment jako možnost rozvoje školních chemických pokusů. Chemické listy, 2012, 106(2012), 521. ISSN 1213-7103.

Studijní opory
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (18.01.2024)

Studijní opory jsou umístěny zde: https://drive.google.com/drive/folders/1rO5NqEoYEGzj5eK8ZsOBRcodU5d_OZIc?usp=sharing

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK