PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Odborné texty a DP - OPN01N112A
Anglický název: Expert texts and diploma thesis
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OKN03N206A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Prerekvizity : OPN01N105A
Je záměnnost pro: OKN01N112A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.12.2019)
Studenti budou v rámci kurzu uvedeni pro problematiky zpracování odborného textu. Kurz seznamuje studenty se základními typy a zdroji informací pro tvorbu odborných textů a diplomových prací. Podává informace o zásadách práce s pramennými a literárními zdroji v rámci zpracování diplomové práce. Seznamuje studenty s vybranými aspekty zpracování odborného textu a výsledků výzkumného šetření za účelem diplomové práce. Časová zátěž kurzu (1 kredit): - 12 hodin přímá výuka - 3 hodin příprava na test - 10 hodin práce na průběžných úkolech
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (26.09.2019)

Základní studijní literatura:

MICHALÍK, Petr, Zdeněk ROUB a Václav VRBÍK. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2009, 67 s. ISBN 978-80-7043-828-2.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.

 

Doporučená studijní literatura:

ČMEJRKOVÁ, Světla, Jindra SVĚTLÁ a František DANEŠ. Jak napsat odborný text. Vyd. 1. Praha: Leda, 1999, 255 s. ISBN 80-85927-69

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. 437 stran. ISBN 978-80-262-0982-9.

CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. 254 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.

SILVERMAN, David, ed. Qualitative research. 4E. Los Angeles: Sage, [2016], ©2016. xvii, 457 stran. ISBN 978-1-4739-1656-2.

SLAVÍK, Jan et al. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 462 stran. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 44. ISBN 978-80-210-8758-3.

SKUTIL, Martin a Blanka KŘOVÁČKOVÁ. Diplomová práce a empirický výzkum pedagogických jevů: vybraná témata pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a Učitelství pro mateřské školy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006, 74 s. ISBN 80-7041-428-6.

ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. ISBN 80-86429-40-7.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (11.12.2019)

• Typy pramenných a literárních zdrojů informací, zdroje informací pro odborné texty: odborné a vědecké časopisy, primární a sekundární dokumenty, mezinárodní elektronické databáze, zdroje informací k předškolnímu vzdělávání v mezinárodním kontextu (OECD, Evropská komise, UNESCO atd.)
• Technika vědeckého čtení
• Etické aspekty zpracování odborného textu a závěrečné práce
• Práce s odbornou literaturou a bibliografické citace
• Literární zpracování odborného textu a diplomové práce (fáze tvorby prezentace práce, tvorba textu, vizualizace výsledků výzkumného šetření, typografická úprava, formátování a technické náležitosti zpracování diplomové práce.)

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (26.09.2019)

Podmínkou splnění kurzu je splnění úkolů v Moodle dle stanovených termínů a úspěšné vypracování testu.

Písemný test tvoří 70 % váhy hodnocení studenta (70 bodů), test je možné 2x opakovat. Test bude zaměřen na teoretické a praktické znalosti a dovednosti studenta (obsah přednášek, studijních materiálů v Moodle a povinné literatury). Úkoly individuálně zpracované studentem v Moodle tvoří 30 % váhy hodnocení studenta (30 bodů). Podmínkou získání zápočtu je dosažení celkem více než 50 bodů (51-100 bodů).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK