PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Doktorandský seminář - OPDU1U032A
Anglický název: a
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HS]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)
Předmět uvádí doktoranda do základu výzkumu, vědecké a tvůrčí činnosti a pomáhá mu v konkretizace tvůrčí činnsti, možného zapojení se do činnosti katery a rozvoji jeho vlastního vědeckého bádání a disertační práce. Doktorand konkretizuje svůj výzkumný plán a vypracuje rozšířenou anotaci disertační práce. Zároveň se zorientuje v nezbytné metodologické literatuře, druzích publikačních výstupů a připraví se na aktivní účast na relevantních konferencích.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (24.03.2024)

DISMAN, Miroslav, 2000. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-0139-7.

GAVORA, Peter, 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.

HENDL, Jan a Jiří REMR, 2017. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1192-1.

HENDL, Jan, 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.

CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.

LEIX, Alicja E., 2006. Transkripce audionahrávek v kontextu etickém, metodologickém a technickém (Disertační práce). Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity.

LIESSMANN, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008. 125 s. XXI. století; sv. 4. ISBN 978-80-200-1677-5.

MAREŠ, Jiří, 2013. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace [online]. Brno: Masarykova univerzita, 23(4), 5427-454 [cit. 2020-07-07]. ISSN 1805-9511. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/696/657

MIOVSKÝ, Michal, 2006. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.

PETERS, Micah D.J., Christina M. GODFREY, Hanan KHALIL, Patricia MCINERNEY a Cassia Baldini SOARES, 2015. Guidance for conducting systematic scoping reviews. International Journal of Evidence-Based Healthcare. Adelaide: University of Adelaide, Joanna Briggs Institute, 13, 141-146. ISSN 1744-1609.

PUNCH, Keith, 2015. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Přeložil Jan HENDL. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0980-5.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)

1. Tvůrčí činnost a odborné aktivity doktoranda

2. Metododologie a plán vlastního výzkumu

3. Vědecké psaní a publikační etika

4. Výstupy tvůrčí činnosti

5. Rozšířená anotace disertační práce

6. Digitalizace ve vzdělávání v zahraničí

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (22.03.2024)

Rozšířená anotace disertační práce a její obhajoba.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK