PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a design multimediálních aplikací - OPBI3I062A
Anglický název: Multimedia Applications Design and Development
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 10 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Josef Procházka, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : OPBI3I052A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)
Posláním studijního předmětu Tvorba a design multimediálních aplikací je v návaznosti na předmět zaměřený na multimediální systémy vybavit studenty potřebnými vědomostmi a dovednostmi v oblasti návrhu a tvorby multimediálních aplikací a projektů z hlediska technologického, tvůrčího a provozního, a tím u nich rozvinout základní způsobilost ve směru vytváření a využívání multimediálních aplikací. Předmět je obsahově orientován na technické a programové prostředky pro tvorbu multimediálních aplikací a pochopení jejich specifik a funkčních možností. Obsah předmětu se věnuje audiovisuální tvorbě a jejím jednotlivým procesním fázím, technickým a programovým prostředkům pro tvorbu multimediálních aplikací, pochopení specifik a funkčních možností multimediálních aplikací, zpracování obrazového a zvukového signálu, softwarovému a hardwarovému vybavení pro záznam, zpracování a prezentaci multimediálních dat, možnostem a způsobu pojetí multimediálních aplikací, tvorbě projektů s využitím prostorového zobrazování, 3D grafiky a virtuální a rozšířené reality.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (19.12.2023)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 60 minut
Samostudium literatury (za semestr) 10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 15 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 20 hodin
 
Plnění předmětu  
Seminární práce 30 hodin
Příprava na zápočet 5 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)
  •  HTML5 - audio a video. Zoner Press, 2011. ISBN 978-80-7413-147-9
  • BURDEA, G., COIFFET, P. Virtual Reality Technology. John Wiley & Sons, 2017. ISBN 9781119485728.
  • COLINS, M. J. Pro HTML5 with CSS, JavaScript, and Multimedia. Apress, 2017. ISBN 9781484224632.
  • ČADA, O. Digitální video krok za krokem. Praha: Grafika Publishing, 2007. ISBN 8090315216.
  • HAI-JEW, S. Design Strategies and Innovations in Multimedia Presentations. IGI Global, 2015. ISBN 9781466686977.
  • JUILLY, B. Jak točit skvělá videa pro Youtube. Computer Press, 2017. ISBN 9788025148891.
  • LAJDAR, M. 333 tipů a triků pro digitální video. Praha: Computer Press, 2013. EAN 9788025137468.
  • LAVRINČÍK, J., DOSTÁL, J. Tvorba a zpracování výukových videí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5350-7.
  • MADDEN, L. Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude (Wrox Programmer to Programmer). United Kingdom: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 978-1119992813.
  • KENT, J. The Augmented reality Handbook - Everything you need to know about Augmented reality. Tebbo, 2011. ISBN 978-1743040942.

 

Další studijní opory budou průběžně dostupné v rámci LMS Moodle.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)

ZÁKLADNÍ POJMY

  • Multimediální aplikace
  • Koncepce tvorby multimediálních aplikací

MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE A JEJICH VYUŽITÍ

  • Zdroje multimediálních dat a možnosti jejich zpracování
  • Druhy multimediálních aplikací 
  • Aplikace multimédií v praxi

VÝUKOVÁ MULTIMÉDIA

  • koncept multimidálního učení a jeho aplikace při tvorbě výukových multimédií
  • zásady a doporučení pro tvorbu výukového multimédia
  • možnosti interaktivity v multimediálních aplikací

HARDWARE A SOFTWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ

  • Snímací a nahrávací zařízení - statický obraz, video, zvuk
  • Editory a střižny, nelineární střih videa
  • Animace a nástroje jejich pro tvorbu a zpracování

VIRTUÁLNÍ A ROZŠÍŘENÁ REALITA

  • vývojová prostředí VR a AR
  • hardwarové vybavení pro VR a AR
  • možnosti tvorby VR a AR aplikací
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

  • Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění dílčích úkolů
  • Zpracování a obhájení semestrální práce dle zadání a požadavků sdělených na začátku výuky předmětu
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)

Pro podporu studia bude využit LMS Moodle. Bližší informace naleznou zapsaní studenti v Moodle kurzu.

Klíč k zápisu do kurzu a odkaz na kurz bude studentům sdělen na první přednášce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK