PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a design multimediálních aplikací - OPBI1I121A
Anglický název: Multimedia Applicatons Design and Development
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/3, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OKBI1I121A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : OPBI1I117A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh ZS   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (29.08.2019)
Posláním studijního předmětu Tvorba a design multimediálních aplikací je v návaznosti na předmět zaměřený na multimediální systémy vybavit studenty potřebnými vědomostmi a dovednostmi v oblasti návrhu a tvorby multimediálních aplikací z hlediska technologického, tvůrčího a provozního, a tím u nich rozvinout základní způsobilost ve směru vytváření a využívání multimediálních aplikací. Předmět je obsahově orientován na technické a programové prostředky pro tvorbu multimediálních aplikací a pochopení jejich specifik a funkčních možností. Obsahová témata se týkají oblastí audiovizuální tvorby, zpracování obrazového a digitálního signálu, vývojových prostředí pro multimediální aplikace, záznamu, reprodukce a zpracování multimediálních dat, možností a způsobů využití programového vybavení pro zpracování zvuku a obrazu, možností a způsobů tvorby multimediálních aplikací. Předmět se svou orientací rovněž úzce dotýká oblastí prostorového zobrazování, 3D grafiky a rozšířené reality.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)
  • HTML5 - audio a video. Zoner Press, 2011. ISBN 978-80-7413-147-9 BURDEA, G., COIFFET, P. Virtual Reality Technology. John Wiley & Sons, 2017. ISBN 9781119485728.
  • COLINS, M. J. Pro HTML5 with CSS, JavaScript, and Multimedia. Apress, 2017. ISBN 9781484224632.
  • ČADA, O. Digitální video krok za krokem. Praha: Grafika Publishing, 2007. ISBN 8090315216.
  • HAI-JEW, S. Design Strategies and Innovations in Multimedia Presentations. IGI Global, 2015. ISBN 9781466686977.
  • JUILLY, B. Jak točit skvělá videa pro Youtube. Computer Press, 2017. ISBN 9788025148891.
  • LAJDAR, M. 333 tipů a triků pro digitální video. Praha: Computer Press, 2013. EAN 9788025137468.
  • LAVRINČÍK, J., DOSTÁL, J. Tvorba a zpracování výukových videí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5350-7.
  • MADDEN, L. Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude (Wrox Programmer to Programmer). United Kingdom: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 978-1119992813.
  • KENT, J. The Augmented reality Handbook - Everything you need to know about Augmented reality. Tebbo, 2011. ISBN 978-1743040942.

  • Server o zpracování digitálního videa - https://www.pixel.cz/
  • Další studijní opory budou průběžně dostupné v rámci LMS Moodle.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)

ZÁKLADNÍ POJMY

  • Multimediální aplikace
  • Koncepce tvorby multimediálních aplikací

MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE A JEJICH VYUŽITÍ

  • Zdroje multimediálních dat a možnosti jejich zpracování
  • Druhy multimediálních aplikací 
  • Aplikace multimédií v praxi

VÝUKOVÁ MULTIMÉDIA

  • koncept multimidálního učení a jeho aplikace při tvorbě výukových multimédií
  • zásady a doporučení pro tvorbu výukového multimédia
  • možnosti interaktivity v multimediálních aplikací

HARDWARE A SOFTWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ

  • Snímací a nahrávací zařízení - statický obraz, video, zvuk
  • Editory a střižny, nelineární střih videa
  • Animace a nástroje jejich pro tvorbu a zpracování

VIRTUÁLNÍ A ROZŠÍŘENÁ REALITA

  • vývojová prostředí VR a AR
  • hardwarové vybavení pro VR a AR
  • možnosti tvorby VR a AR aplikací
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

  • Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění dílčích úkolů
  • Zpracování a obhájení semestrální práce dle zadání a požadavků sdělených na začátku výuky předmětu
Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.01.2024)

Pro podporu studia bude využit LMS Moodle. Bližší informace naleznou zapsaní studenti v Moodle kurzu.

Klíč k zápisu do kurzu a odkaz na kurz bude studentům sdělen na první přednášce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK