PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika FJ II - OPBF4F051A
Anglický název: Didactic FJ II
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 50 / 33 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět navazuje na předchozí předmět Didaktika FJ I a Oborovou praxi s reflexí. Student si prohloubí porozumění kontextu výuky jazyka a seznámí se se širokou škálou didaktického materiálu. Bude schopen rozlišit pozitiva i negativa jednotlivých možností zapojení těchto materiálů do výuky. Pod vedením vyučujícího si zkusí tvorbu didaktického materiálu. Bude schopen analyzovat, reflektovat i hodnotit didaktický materiál, který vytvořil on či někdo jiný (student, učitel, expert na evaluaci). Seznámí se s různými typy hodnocení.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut (aktivizace obsahů z předchozích přednášek, seznamování s didaktickým materiálem) 
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 40 minut (průběžné úkoly, analýza učebnice a did. materiálu na internetu)
Samostudium literatury (za semestr) 15 hodin

 
Práce se studijními materiály (za semestr) 25 hodin (analýza současných i historických učebnic)
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 25 hodin (plnění skrze MS Teams nebo Padlet)


Příprava na zkoušku 25hodin (výběr a příprava didaktické aktivity a její didaktická analýza v textové podobě, párová evaluace)

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006.

BERTOCCHINI, P.,COSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2. vydání)

ROBERT, J.-P. (coll.)  Faire classe en FLE – Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011.

Coll. Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001.

Coll. Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005.

CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

CUQ, J.-P. a I. GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (09.10.2023)

Přednáška a seminář 1-2: didaktický materiál pro výuku, základní dělení a reflexe výzev v 21. století

Přednáška a seminář 3-4: jazykové učebnice (ISCED 2) jako set didaktických možností

Přednáška a seminář 5-6:  jazykové učebnice (ISCED 3) jako set didaktických možností

Přednáška a seminář 7-8: využití a tvorba didaktického materiálu v kontextu mezipředmětového pojetí výuky

Přednáška a seminář 9-10: využití a tvorba didaktického materiálu s využitím ICT a AI

Přednáška a seminář 11-12: podpůrný didaktický materiál, reflexe a evaluace kurzu

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)

Aktivní práce v seminářích (max. 3 absence)

Vypracování zadaných úkolů (MS Teams)

Zpracování didaktického materiálu a jeho didaktická reflexe během ústní zkoušky a/nebo prezentace (párová/skupinová kriteriální evaluace)

Max. 2 opravné termíny

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK