|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (03.03.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová (31.01.2020)
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2011. ISBN ISBN 978-80-86307-88-6. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání, c 2014. ISBN 978-80-7496-162-5. ENGELTHALEROVÁ, Zdeňka. Cvičíme s dětmi: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání, 2015. ISBN 978-80-7496-172-4. JAROSLAV, Krištofič. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4. MAZAL, Ferdinand. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex. Kdo si hraje, nezlobí, 2007. ISBN 978-80-85783-77-3. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová (11.02.2020)
1) Pohybové činnosti v dopoledním programu MŠ. 2) Příprava na vedení pohybových činností v MŠ na dané téma či úkol a cíl. 3) Vlastní výstupy dle vypracovaných příprav. 4) Sebereflexe studenta po praktickém výstupu. 5) Zpětná reflexe vedoucího praxe. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Fořterová, Ph.D. (28.01.2023)
Teoretická i praktická příprava na řízení pohybových činností dětí v MŠ. Vypracování přípravy na zadané téma či úkol a cíl. Řízení pohybových činností v dopoledním programu MŠ. Ústní zkouška z didaktiky TV. Otázky pro zkoušku: A. 1. Školské dokumenty, pojetí tělesné výchovy v MŠ – cíle, úkoly, kompetence. 2. Pohyb v životě dítěte – benefity 3. Ontogeneze motoriky v propojení s tělesným a psychickým vývojem 4. Pohybové schopnosti a možnosti zátěže v předškolním věku 5. Učení se a motorické učení 6. Učitel a proces vyučování – osobnost, typy, hlavní činnosti 7. Pedagogické zásady v TV, základní postupy (metody nácviku) v TV. 8. Metody a styly v TV v mateřské škole 9. Organizační formy TV v MŠ 10. Sociálně-interakční a metodicko-organizační formy 11. Efektivita TV procesu a možnosti její diagnostiky 12. Diagnostika a motorické testy u předškolních dětí 13. Děti se zvláštními potřebami (inkluze)
B. 1. Základní motorika, psychomotorika – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 2. Gymnastické činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 3. Hry v mateřské škole – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 4. Hudebně-pohybová výchova – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 5. Základy atletiky – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 6. Plavání – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 7. Zdravotní TV – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 8. Pobyt v přírodě, sezónní činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 9. Lyžování, bruslení – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 10. Zájmová TV v předškolním věku, raná sportovní specializace. |