PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Konstruktivní prostředí a výuka - ON2319853
Anglický název: Constructivistic Education with ICT
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Prerekvizity : ON2319751, ON2319752
Je prerekvizitou pro: ON2319953
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)
Předmět ON2319853 navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie a ICT ve vzdělávání. Předmět se zaměřuje především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založených na využití ICT, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)

BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996.

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.

Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.

Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu

Materiály a soubory předávané v průběhu semestru

Sylabus -
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)

Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav

Instruktivní a konstruktivní edukační prostředí

Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky

Konstruktivní výukové aplikace

Projektové metody a výukové projekty

Virtuální prostředí

Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace

Semestrální práce reflektující získané znalosti probírané problematiky

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK