PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe 01 - ON2319817
Anglický název: Teaching Practice 01
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/4, Z [TS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Prerekvizity : ON2319711
Je prerekvizitou pro: ON2319914
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
Pedagogická praxe 01 je pro studenty první příležitostí vyzkoušet si své pedagogické dovednosti přímo ve školní výuce v předmětech zaměřených na technickou a informační výchovu. Pedagogická praxe probíhá na vybraných základních školách. Studenti navštěvují vzorové hodiny svých vedoucích a absolvují vlastní výstupy. Studenti se učí vytvářet přípravy na hodinu, navrhovat, realizovat, řešit a vyhodnocovat pedagogické situace ve výuce předmětů technické a informační výchovy. Pozornost je věnována především realizační fázi a reflektivní fázi. Během praxe se zapojují nejen do vyučování, ale i do dalších akcí a programů školy, aby získali zkušenosti s řešením reálných problémů ve školním prostředí a poznali profesi učitele v různých situacích a podmínkách. Studenty mají během pedagogické praxe na starosti supervisoři (mentor - fakultní učitel, tutor - oborový didaktik).
Literatura -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)

BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. UK v Praze, Pedagogická fakulta : Praha, 2008.

ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. Sv. 70.

JANÍK, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno : Paido, 2009.

JANÍK, T. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí u budoucích učitelů. Brno : Paido, 2009.

Osnovy a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy.

Sylabus -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
  1. Seznámení s koncepcí a organizací pedagogické praxe.
  2. Výběr školy. Zápis na praxi. Administrativní záležitosti související se zajištěním praxe.
  3. Pedagogická praxe na škole. On-line podpora. Hospitace.
  4. Vyhodnocení praxe.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK