PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Technologická prostředí pro podporu výuky - OKNI3I041A
Anglický název: Technical enviroments for supporting learning
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
PhDr. Jiří Leipert, Ph.D.
Prerekvizity : OKNI3Q031A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)
Cílem předmětu Technologická prostředí pro podporu výuky je docílit u studentů získání teoretických znalostí a praktických kompetencí pro práci se specifickými technologickými prostředími pro podporu výuky, a to z hlediska využití daných prostředí i jejich implementace a administrace.
Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (25.01.2023)
Příprava na výuku
Samostudium literatury (za semestr) 5 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 15 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 30 hodin
 
Plnění předmětu  
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)
  • BONK, C. J. et al. MOOCs and Open Education Around the World. Routledge, 2015.
  • BUCHNER, A. Moodle 3 Administration: Third Edition. 3rd Edition. Packt Publishing, 2016. ISBN 1783289716.
  • JEŘÁBEK, T. Rozšířená realita ve vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2015, 1. Vydání. ISBN 978-80-7290-829-5.
  • SAVIN-BADEN, M. A  Practical  Guide  to  Using  Second  Life  in  Higher  Education. Open University  Press, 2010. ISBN 978-0335242146.
  • VELTE, J., VELTE, A., ELSENPETER, R. CloudComputing: Praktický průvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. EAN: 9788025133330.
  • WELLER, M. Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. Routledge, 2007. ISBN 978020396434.
  • NETMAIL,s.r.o. Vzdělávací portál Google Apps: learning site [online]. Praha, 2014 [cit. 2019-03-05]. Dostupné z: https://sites.google.com/a/netmail.cz/nmvzdelavaciweb/
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)

Obsahově se předmět zaměřuje na:

  • prostředí LMS, VLE a MUVE,
  • komplexní systémy využívající cloudové služby pro podporu sdílení a spolupráce dat a aplikací v rámci struktury vzdělávací instituce,
  • poznání a pochopení principů a didaktických možností vybraných technologických prostředí s přihlédnutím k současným možnostem vzdělávacích institucí i k předpokládanému vývoji v oblasti ICT v oblasti školství.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. (26.01.2023)

Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba vypracovat a obhájit dva projekty podpory výuky - jeden v prostředí LMS Moodle a druhý v prostředí Google Učebny.

Obhajoby těchto projektů budou probíhat v posledním bloku rozvrhované výuky, v případě neúspěšné obhajoby bude přímo na setkání navržen opravný termín.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (26.01.2023)

Pro podporu výuky bude využito VLE Moodle a Google Classroom. Odkazy na konkrétní kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK