PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aplikační software - OKBI1I123A
Anglický název: Software Applications
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Další informace: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jakub Lapeš
Prerekvizity : OKBI1I127B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (29.01.2021)
Posláním předmětu je přiblížit studentům procesy automatizace a robotizace z běžné denní praxe, přiblížit problematiku strojů, automatů a počítačového řízení. Základním cílem předmětu Aplikační software je praktické seznámení se školními systémy podporujícími výuku robotizace. Výuka předmětu se zaměří rovněž na rozvíjení programátorských technik v ikonicko-grafických vývojových prostředích, která plnohodnotně disponují standardními programovací prvky jako jsou cykly, podmínky, práce s řetězci, rozsáhlým matematickým aparátem a silnou podporou grafických presentací výsledků.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (28.01.2022)

Pro podporu studia je využit LMS Moodle (obsahuje výukové a další materiály).

V případě plně distanční výuky bude online komunikace vedena prostřednictvím Google Meet a veškeré informace (adresa moodle kurzu + klíč k zápisu; url pro gMeet; další informace ke kurzu) budou poslány e-mailem prostřednictvím SIS všem zapsaným účastníkům kurzu; kurz bude probíhat heterogenní formou v rozvrhované době dle SIS.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (28.01.2022)
BAUM, D. Definitive Guide to LEGO MINDSTORMS. 2nd Edition. Berkeley : Apress, 2002.
BAUM, D. et al. Extreme Mindstorms: an Advanced Guide to Lego Mindstorms. Berkeley : APress, 2000.
ERWIN, B. Creative projects with LEGO Mindstorms. Boston : Addison-Wesley, 2001.
FERRARI, M. et al. Building Robots With Lego Mindstorms : The Ultimate Tool for Mindstorms Maniacs. Osborne : Syngress, 2001.
FERRARI, M. et al. LEGO Mindstorms Masterpieces: Building Advanced Robots. Osborne : Syngress, 2003.
HÄBERLE, H. a kol. Průmyslová elektronika a informační technologie. Praha : Sobotáles, 2003.
HILL, T. Production / Operations Management. Cambridge : McGraw-Hill, 1991.
SENN, J. A. Information Technology: Principles, Practices, and Opportunities. 3rd Edition. New Delhi, Prentice Hall, 2003.
WILCHER, D. LEGO Mindstorms Mechatronics : Using Systems and Controls to Build Sophisticed Robots. New York : McGraw-Hill/TAB Electronics, 2003.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (28.01.2022)
Základní pojmy a obecné principy kybernetiky a robotechniky
Systémy robotů a průmyslových manipulátorů
Řídicí systémy robotů
Vztahy mezi konstrukčním řešením robotů a jejich užitnými vlastnostmi
Softwarové vybavení řídicích systémů robotů, obecné a problémově orientované programovací jazyky
Organizační zajištění kooperace robotů a průmyslových manipulátorů s klasickými výrobními zařízeními
Modelování činnosti robotu využitím systému LEGO MINDSTORMS
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (28.01.2022)
  • Aktivní práce v seminářích; průběžné řešení úloh reflektujících probíraná témata; závěrečná kompletace v kurzu využívané robotické sady do původního stavu.
  • Vytvoření, prezentace a obhajoba závěrečné práce - vlastního tvůrčího projektu z oblasti robotiky - s využitím robotických sad LEGO.
  • Prokázání příslušné úrovně vědomostí při obhajobě práce a související rozpravě tematicky orientované do oblasti zaměření předmětu.
  • Prokázání odpovídajících teoretických/praktických znalostí a dovedností při řešení úloh z oblasti robotiky.
  • Požadavky na práci a další informace:
    - Práce bude mít podobu praktického projektu z oblasti robotiky zahrnujícího etapy plánování (návrhu), přípravy, stavby a programování robota a současně též prezentaci celé práce ostatním účastníkům kurzu.
    - Podmínkou udělení KZ je rovněž zhotovení dokumentace k projektu (např. prezentace, doprovodné materiály, fotografie, video). 
    - Pro projekt lze využít robotické sady LEGO Mindstorms, ev. s variantní nadstavbou v podobě dalších LEGO sad.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK