PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Informační technologie v edukaci - OK0519101
Anglický název: ICT in Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Irena Fialová, CSc.
Ing. Jaroslav Novák, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
Obsahově se předmět zaměřuje na teoreticko-metodologické a praktické otázky související s možnosti didaktického využití počítače ve výuce a integrací ICT do vzdělávání, na projektovou výuku s využitím ICT, distribuovanou výuku a praktické otázky související s možnosti využití počítače v mateřské škole. Součástí předmětu je poskytnutí minima poznatků z právní oblasti, týkající se informačních zdrojů a didaktického softwaru.
Cíl předmětu
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)

Cílem studijního předmětu je seznámit studenty/ky se základními způsoby využití informačních technologií v mateřské škole z různých aspektů s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit je na efektivní využití informačních technologií.

Literatura
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)

Studijní materiály, edukační klasické a e-zdroje v příslušném Moodle kurzu pro tento předmět

Metody výuky -
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)

přednáška/cvičení

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)

- Aktivní přístup k zadaným úkolům v prostředí MOODLE na požadované úrovni
- Prezentace a obhájení seminární práce (tvůrčí práce v rámci témat výuky na dané téma) s prokázáním příslušné úrovně vědomostí dané problematiky a s prokázáním praktické způsobilosti

Sylabus -
Poslední úprava: NOVAKJ/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)

Informační společnost, informační technologie, informační gramotnost, vzdělávání v informační společnosti, informační výchova
Informační zdroje, kompetence učitele a žáka, evaluace informačních zdrojů
Média, media a komunikace, pedagogika médií
Komunikace, pedagogická komunikace s ICT podporou
Postavení a funkce ICT ve vzdělávání, využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, programech, charakteru technologie a různých etapách výuky
Gender a ICT
Projektová výuka, příklady projektové výuky s počítačovými technologiemi; distribuovaná výuka, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí
Klasifikace a taxonomie didaktického software, zdroje software, nasazení výukového software, analýza didaktického software, evaluace výukového softwaru
Ergonomie práce s počítačem
Právní problémy používání softwaru, Internet a právní hledisko
Pojmové mapy, specifika, užití ve výuce, praktické cvičení
Kategorizované hodnocení dětí, možnosti hodnotících systémů
Specifika ICT pro práci se zvukem a hudbou

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: NOVAKJ/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)

Podmínkou zkoušky je odevzdání zadaných úkolů a seminrní práce - zadání v prostředí kurzu MOODLE a upřesnění ve výuce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK