PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika literární výchovy I - OK0404303
Anglický název: Didactics of Literary Education
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Ondřej Hausenblas
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)
Kurs OK0404303 pro KM/ZS 3 se zaměří se na konstruktivistické pojetí LV a na možnosti rozvoje čtenářství skrze práci s textem ve 3.-5. tř. K zápočtu je nutná aktivní účast ve všech setkáních, prostudování předepsané odborné četby a osobní záznamy z ní ve stanoveném formátu, příprava vlastní učební jednotky LV s textem, a to podle postupu plánování pozpátku a podle principů LV, které byly v tomto kursu vyučovány. Přípravu student ověří ve vlastní výuce ve třídě (své nebo „vypůjčené“) a doplní ji ukázkami výstupů žáků z výuky i důkladnou učitelskou sebereflexí zaměřenou k následnému zlepšování učitelovy práce v LV.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)

Sylabus:

Pojem a složky čtenářské gramotnosti ve vztahu k praxi učitele LV

Výběr a pochopení textu k práci v hodině

Plánování pozpátku

Konzultace nad vývojem přípravy

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (02.02.2018)

Zápočet má 3 pokusy.

Zkouška bude ověřovat znalost a porozumění principům a souvislostem výuky LV v pojetí tohoto kursu, znalost a uspořádané, nechaotické pochopení zásadních pojmů LV a čtenářství v soudobém pojetí. Vyžaduje se schopnost zobecňování a aplikace pro práci s dětmi. Nepostačuje vyprávění o vlastní praxi ani reprodukce zastaralých zásad. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK